Ja apstiprināsies aizdomas par «izdomātiem invalīdiem» Rīgas «mikriņos», valsts vērsīsies policijā

Autotransporta direkcija no pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” sagaida papildu paskaidrojumu par galvaspilsētas sabiedriskajā transportā pārvadātajām personām ar invaliditāti. Domes kapitālsabiedrība īpašas pārbaudes izpelnījusies, jo tās nolīgtās kompānijas “Rīgas mikroautobusu satiksme” transportā saskaņā ar dokumentiem pārvietojas aizdomīgi liels invalīdu īpatsvars, kuru braucieni jākompensē valstij. Ja apstiprināsies aizdomas par krāpšanos, direkcija sola vērsties policijā.

ĪSUMĀ:

  • Pērn Latvijā invalīdi transportu izmantojuši 15 miljonus reižu; puse braucienu – Rīgā.
  • “Rīgas mikroautobusu satiksme” ved līdz piecām reizēm vairāk invalīdu nekā citi pārvadātāji.
  • Aizdomas par to radušās arī pašai mikroautobusu pasūtītājai “Rīgas satiksmei”.
  • Šaubas pastiprina tas, ka vairums pasažieru bija bez personalizētajiem e-taloniem.
  • Arī “Apeirons” vadītājs netic tik lielam invalīdu īpatsvaram mikroautobusos.
  • Autotransporta direkcija sagaida paskaidrojumus.
  • Ja atklās krāpšanos, direkcija vērsīsies VID un Ekonomikas policijā.

Pērn visā Latvijā personas ar invaliditāti sabiedriskajā transportā ir braukušas gandrīz 15 miljonus reižu. Vairāk nekā puse – Rīgā, kas arī saņēmusi pusi no 18 miljonu eiro valsts dotācijas. Taču TV3 raidījums “Nekā personīga” vēstīja, ka “Rīgas satiksmes”   noalgotā kompānija “Rīgas mikroautobusu satiksme” kompensācijās par invalīdu pārvadāšanu saņēmusi divus miljonus eiro un šī firma ikdienā ved līdz piecām reizēm vairāk invalīdu nekā citi pārvadātāji.

Ja apstiprināsies aizdomas par «izdomātiem invalīdiem» Rīgas «mikriņos», valsts vērsīsies policijāEdgars Kupčs

    Aizdomas, vai tiešām katrs sestais pasažieris ir invalīds, radušās arī pašai mikroautobusu pasūtītājai “Rīgas satiksmei”, stāsta tās pārstāvis Viktors Zaķis.

    Gada laikā “Rīgas satiksme” izsniedz nedaudz vairāk par 500 000 biļešu personām ar invaliditāti, bet mikroautobusos šis skaitlis tuvojas 400 000, lai gan mikroautobusu maršrutu skaits ir ievērojami mazāks. Turklāt pieaudzis tieši nepersonalizēto e-talonu izmantošanas gadījumu skaits, bet personu ar invaliditāti, kas izmanto personalizēto e-talonu, skaits abos uzņēmumos ir aptuveni līdzīgs, skaidro Zaķis.

    Tas radīja aizdomas jaunajai “Rīgas satiksmes” valdei, kas pieprasījusi paskaidrojumus no “Rīgas mikroautobusu satiksmes”.   

    Šaubas, vai tiešām ar mikroautobusiem pārvadāts tik daudz invalīdu, pastiprina fakts, ka vairums no pasažieriem bijuši bez personalizētajiem e-taloniem – tātad it kā uzrādījuši apliecību, no šofera saņemot tā saukto nulles biļeti, ko pēcāk kompensē valsts.

    Neticīgs par tik lielu invalīdu īpatsvaru mikroautobusos ir arī invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” vadītājs Ivars Balodis, kas norādīja arī uz iespēju viegli viltot apliecības, tās var nokopēt, paši ielaminēt, iespējams, ir gadījumi, kad apliecības nodot citiem, kas to izmanto ļaunprātīgi. Balodis arī norāda, ka līdz šim nebija  mērķtiecīgas darbības, lai to novērstu.

    “Apeirons” gan ir nobažījies, ka patlaban sākušās pastiprinātas kontroles, kuru dēļ cieš godprātīgie invalīdi, jo apliecību pārbaudes notiek manuāli, tiek norakstīti karšu numuri, sabiedriskais transports kavējas, tādēļ invalīds pārējo vidū sajūtas neērti.

    Pastiprinātas kontroles sākusi ne tikai “Rīgas satiksme”.  Autotransporta direkcijas vadītājs Kristians Godiņš piektdien no Rīgas domes sagaida informāciju par braucamajiem, lai paši veiktu pārbaudi.

    Pārbaudē direkcija salīdzinās domes iesniegto statistiku ar transportlīdzekļu videoreģistratoru ierakstiem, un, ja atklāsies krāpšanas gadījumi, direkcija vērsīsies gan Valsts ieņēmumu dienestā (VID), gan Ekonomikas policijā, sacīja Godiņš.

    “Mūsu mērķis ir pārliecināties, vai informācijai, ko sniedz Rīgas dome, varam ticēt,” norāda Godiņš.

    Saskaņā ar “Lursoft” ziņām “Rīgas mikroautobusu satiksmes” patiesais labuma guvējs ir miljonārs Aleksandrs Brandavs, kas pārstāv Rīgas domes vadības partiju “Gods kalpot Rīgai”. Ap 150 tūkstošu eiro gada ienākumus Brandavs gūst arī firmā “Rīgas karte”, kas divdesmit miljonus eiro apgroza, uzturot Rīgas transportā e-talona jeb braucienu kontroles sistēmas.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti