Izvēlēti trīs finālisti konkursā par eiro ieviešanas skaidrošanas stratēģiju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Zināmi trīs finālisti eiro ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes konkursā. Idejas izvērtēja žūrija, lai izvēlētos trīs labākās, kas eiro ieviešanu iedzīvotājiem padarītu ērtu, vienkāršu un saprotamu. Līdz ar komunikācijas stratēģiju nāk arī autoru radītas devīzes. Paši konkursa dalībnieki skaidro, ka devīzes atspoguļo visas eiro ieviešanas stratēģijas saturu.

Atvērtas iesniegtās aploksnes Finanšu ministrijas konkursā par eiro ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādi un īstenošanu. No piecām pieteiktajām idejām žūrija izvirzījusi trīs labākos. Atverot aploksnes, tapa zināmi autori un labākās eiro ieviešanas kampaņas devīzes. Viens no finālistiem SIA ''MRS grupa'' pārstāvis Jēkabs Krastiņš atklāj iesniegto devīzi: „Mūsu devīze ir – „Nauda nāk, Latvija aug''. Divas ļoti būtiskas lietas, kas ir sabiedrību saliedējošs moments, gan arī pašas sabiedrības līdzdalība. Lai sabiedrība nebūtu tikai pasīva un samiernieciska šī fakta priekšā, bet arī ir pati iesaistīta eiro ieviešanas procesā.'.

Krastiņš arī secina, ka šis ir viens no lielākajiem komunikāciju stratēģijas projektiem, kāds Latvijā bijis pēc uzdevumu garā un daudzveidīgā saraksta un nepieciešamajiem cilvēkresursiem. Otrs finālists ir aģentūra „MOOZ!” un radošais direktors Ēriks Stendzenieks stāsta, ka tīri tehniski iedzīvotāji pat var nepamanīt eiro ieviešanu, līdz ar to komunikācijas projekta uzvarētājam jākoncentrējas uz dialogu ar iedzīvotājiem, jo diskomfortu rada neziņa.

„Konkursā iesniegtā devīze ir ''Dabas likums''. Mēs eiro ienākšanu Latvijā salīdzinām ar dabas procesu. Valstij ir savs laiks rasties, kā arī savs laiks augt un attīstīties - tā ir lietu dabiskā kārtība. Tāpat kā zīlei laiks tapt par ozolu, tāpat Latvijas latam laiks iekļauties eiro,'' skaidro Stendzenieks.

Trešais pusfinālā iekļuvušais pieteikums ir no uzņēmuma „ Hill+Knowlton Strategies '', kura vadītājs Ralfs Vīlands stāsta, ka šīs komandas izvirzītā devīze ir ''Tālāk ar eiro''.

„Ddevīze palīdz nodot visus vēstījumus zem viena lietussarga un ''Tālāk ar eiro'' ir tas, zem kā visus vēstījumus likt, arī sociāli mazaizsargātos iedzīvotājus. Nauda ir drošības jautājums, tāpēc vēstījums jānodod pilnīgi visiem sabiedrībā viņu izpratnes līmenī,'' uzskmata Vīlands.

Plānotā līgumcena ar uzvarētāju ir 285 tūkstoši latu, ko līdzfinansē Eiropas Savienība. Žūrijas priekšsēdētāja Baiba Melnace stāsta, ka mērķis ir izvēlēties spēcīgāko partneri ar labāko ideju, lai eiro ieviešana iedzīvotājiem būtu ērta, vienkārša un saprotama. Tāpat būtisks vērtēšanas aspekts bijis, vai iecerētos pasākumus iespējams realizēt plānotā budžeta ietvaros. Savukārt devīze ir asociācija, kurai būtu emocionāli jāsaistās ar eiro ieviešanas procesu.

„Komunikāciju stratēģijā ir arī noteikts uzdevums, lai tā sabiedrībā sasniegtu 90% informētību un 60% atbalstu eiro ieviešanā,'' saka Melnace.

Tālāk ar izvēlētajiem stratēģiju autoriem konkursā strādās finanšu ministrijas iepirkumu komisija. Pusfinālisti tiks aicināti uz pārrunām ar komisiju, kura tādējādi cer noskaidrot uzvarētāju šī mēneša laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti