Panorāma

TV “Doždj” cer turpināt darbu Latvijā

Panorāma

Panorāma

Par ātruma pārsniegšanu varētu atņemt tiesības

Izskata iespēju atņemt tiesības par atļautā ātruma pārsniegšanu virs 30 kilometriem stundā

Iekšlietu ministrija (IeM) kopā ar Valsts policiju (VP) izstrādā likuma grozījumus, kas varētu paredzēt autovadītāja apliecības atņemšanu, pārsniedzot atļauto ātrumu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā (km/h), piektdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja iekšlietu ministrs Kristaps Eklons ("Attīstībai/Par!").

Šā gada 11 mēnešos salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn mazliet ir samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā. Pagājušogad bija 17 677 negadījumi, šogad par aptuveni 200 negadījumiem mazāk. Taču tik un tā tas ir vairāk, nekā 2020. gadā, kad bija nepilni 17 000 negadījumu. Savukārt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits šogad salīdzinājumā ar pērno gadu sarucis par 30 cilvēkiem, sasniedzot 107 bojāgājušos.

"Uz tiem noteikti nevajag skatīties, kā vienkārši uz sausiem cipariem. Un, ka simts ir labāk nekā divsimt. Nē, arī simts ir ļoti par daudz priekš tādas mazas valsts ka Latvija. Būtu ļoti jāskatās, ko mēs tiešām varam darīt, padarot likumus bargākus," teica biedrības "Drošās ielas" vadītājs Māris Jonovs.

Šajā virzienā pašlaik strādā IeM kopā ar VP. Darba grupa strādā pie likuma grozījumiem, kuri, ja tiks pieņemti, ievērojami mainīs līdzšinējo sodu sistēmu par ātruma pārsniegšanu.

"Darba grupā tiek izskatīts, izvērtēts un attiecīgi virzīti grozījumi, lai no 31 kilometra stundā, ja pārkāpj atļauto ātrumu vairāk nekā par 31 kilometru stundā, tiktu atņemta braukšanas apliecība, tiesības," sacīja iekšlietu ministrs.

Tomēr sodi ir tikai viens no risinājumiem. Vēl ir vajadzīgi kvalitatīvi dati par ceļu satiksmes negadījumiem, kuri palīdzētu labāk saprast negadījumu iemeslus un ļautu rast labākus risinājumus. Šādu datu vēl aizvien pietrūkst.

"Reāli trūkst vienkārši ģeolokācijas datu. Tu nezini, kurā vietā ir noticis negadījums. Ja tie dati kaut kādi ir, pēc tam nav skaidrs, kas ir noticis tālāk izmeklēšanā, kāds ir bijis pēc ekspertīzēm. Nav tāda kopīga skata dziļumā," norādīja Jonovs.

Iekšlietu ministrs uzsvera, ka tāpat ir plānots virzīt priekšlikumus par elektrisko skrejriteņu vadītāju atbildību, jo ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros ir iesaistīti skrejriteņi, ir ļoti augsts.

Tāpat tiek plānots rosināt grozījumus likumā, lai ceļu satiksmes negadījuma rezultātā atvieglotu saskaņotā paziņojuma sastādīšanu. Ministrs uzsver, ka ceļu satiksmes negadījuma dalībniekiem bieži vien ir skaidrs, kurš ir vainīgs, un cilvēki ir gatavi uzņemties atbildību, arī neizsaucot policijas darbiniekus.

Paziņojuma sastādīšana varētu būtiski atvieglot policijas darbu un ļaut gadījumu izskatīt vēlāk. Ministrs uzsver, ka tas ir nepieciešams, jo nozare cieš no darbinieku trūkuma, un ir svarīgi strādāt gan pie šādu grozījumu izstrādes, gan pie tehnoloģiju ieviešanas nozarē.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") uzsvēra, ka satiksmes drošība ir viena no prioritātēm, un ir trīs punkti, lai to uzlabotu.

Kā pirmo ministrs minēja ceļu infrastruktūru, kuras veidošanā un uzturēšana ir iesaistīta valsts un pašvaldības. Sadarbībā ar policiju ir svarīga ceļu satiksmes kontrole, kā arī svarīga ir autovadītāju atbildība, braukšanas kultūra un paražas, kuru dēļ bieži vien notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Jau ziņots, ka 25. novembrī stājas spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, kā arī jebkādā narkotisko vielu iespaidā, turklāt paredzēta arī transportlīdzekļa konfiskācija.

Šā gada 11 mēnešos salīdzinājumā ar analoģisku periodu pērn mazliet ir samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros ir bijuši iesaistīti dzērajšoferi. Pagājušogad tie bija 120 ceļu satiksmes negadījumi, bet šogad 89.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti