Sadaļas Sadaļas

4. studija

Baudot ziemas priekus, adrenalīna mednieki aizmirst par fizikas likumiem

4. studija

4. studija

Jaunajai velojoslai jau pēc mēneša līdz ar sniegu nošķūrētas gumijas atdures!

Izposta tikai decembrī uz Zemitāna tilta un apkaimē ierīkoto velojoslu

Pagājušā gada decembra sākumā Rīgā uz Zemitāna tilta un tā apkaimē tika ierīkota jauna velojosla, bet jau šobrīd tā ir izpostīta – tīrot sniegu, nošķūrētas gumijas atdures, vēstīja LTV raidījums “4. studija”.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika skaidroja, ka Ieriķu ielas velojoslas uztur “Eko serviss”, un iemesls bojājumiem ir cilvēciskais faktors.

“Intensīvas snigšanas apstākļos uz velojoslas izveidojās kupenas, tātad velojosla bija grūti pārredzama, un vadītājs izvēlējās nepiemērotu trajektoriju, tādēļ rezultāts ir tāds, ka šīs atdures tika nostumtas,” atklāja Rudzika.

Pirmās sūdzības Satiksmes departaments saņēma tieši no riteņbraucējiem, kuri aktīvi pārvietojas ar velo arī ziemas sezonā; saziņas vietnēs “Twitter” un “Facebook” tika ievietoti attēli un video ar bojājumiem.   

“Attiecīgi reaģējām un sazinājāmies ar uzturētāju, lai uzturētājs aizbrauc, pārbauda situāciju un norautās atdures tad arī savāc, un šo lietu tālāk risina,” pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve.

Biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis un velobraucējs Oto Ozols atzina, ka nav nekāds pārsteigums, ka atdures tika norautas, jo tās atradās zem sniega.

“Katrā krustojuma sākumā, katrā vietā, kur sākas atdures, ir jāuzliek tādi vertikāli stabiņi, kuri norāda to, ka tur apakšā ir kaut kāds šķērslis, un attiecīgi tad arī sniega tīrītājs zina, ka tur nevar braukt virsū,” norādīja Ozols.

Kā stāstīja Lelde Rudzika, velojoslu uzturētājs situāciju ar saviem darbiniekiem esot apspriedis, kā arī instruējis viņus par turpmākajām darbībām, kas jāievēro.

Kāda ir Rīgas domes Satiksmes departamenta atbildība attiecībā pret velo joslām ziemas sezonā – cik bieži un vai vispār tās tiek tīrītas?

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve paskaidroja, ka intensīvas snigšanas gadījumā velojoslas tiek tīrītas trīsreiz dienā. Ja snigšana nav tik intensīva, tad tas tiek darīts vienu līdz divas reizes dienā.

Tomēr Oto Ozols novērojis, ka puteņa laikā velo infrastruktūra bieži vien tiekot tīrīta pēdējā, kā arī apšauba, ka tas tiek darīts trīs reizes dienā.  

“Var redzēt, ka brauktuves ir iztīrītas un velojoslas ir piesnigušas. Un visa tā tīrīšana, es vismaz esmu tā novērojis, ir ļoti novēlota un ne pārāk kvalitatīva,” pauda “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis.

“Eko serviss” sola sagaidīt piemērotus laikapstākļus un sabojāto velojoslu sakārtot paši par saviem līdzekļiem.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt