Panorāma

Muitnieki ņēma kukuļus “pusdienu naudas” lielumā

Panorāma

Panorāma

Rīgas dzelzceļa stacijā atrasta vēl viena nomaskēta šahta

Izpētē pēc griestu nogruvuma Rīgas Dzelzceļa stacijā atklāta vēl viena nomaskēta šahta

Padziļinātā izpētē pēc pagājušajā nedēļā notikušā griestu nogruvuma Rīgas Dzelzceļa stacijā atklāta vēl viena nomaskēta šahta. Būvnieks jau brīdinājis “Latvijas dzelzceļu” par atradumu, lai droši organizētu gājēju kustību “Rail Baltica” būvdarbu laikā. Būvnieks arī uzskata, ka cilvēku atrašanās tunelī ir droša, lai arī Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) secinājis, ka nosacījumi par tuneļu izmantošanu būvdarbu laikā nav izstrādāti pietiekami detalizēti.

Pēc 2. decembrī notikušā griestu iegruvuma Rīgas Dzelzceļa stacijas gājēju tunelī Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) secinājis, ka

nosacījumi un izvērtējums par tuneļu izmantošanu būvdarbu laikā nav izstrādāts pietiekami detalizēti. Tādēļ šobrīd būvdarbi virs tuneļiem apturēti. 

“Šobrīd ir tā, ka līdz 13. decembrim BVKB no būvniecības procesa dalībniekiem gaida paskaidrojumus par objektā konstatētajiem pārkāpumiem, kas notikuši būvdarbu zonā virs “A” un “B” tuneļiem,” skaidroja BVKB pārstāve Elīna Balgalve.

Kopā ar paskaidrojumu jāiesniedz arī darbu veikšanas projekts, kurā iekļauts izvērtējums par būves izmantošanas pieļaujamību būvdarbu laikā un tuneļa izmantošanas nosacījumi.   

“Rail Baltica” Rīgas centrālā mezgla būvniecību veic būvsabiedrība “Bererix”, kurā apvienojušies Beļģijas un Itālijas būvuzņēmumi un vietējais būvnieks “Rere Būve”. “Bererix” noraidījis apgalvojumus, ka objekta priekšizpēte būtu bijusi nepilnīga. Taču pēc notikušā negadījuma, sekojot BVKB prasībām, šobrīd objekts tiek padziļināti izpētīts. 

Izpētē atklāti citi līdz šim nezināmi stacijas noslēpumi. Būvsabiedrības “Bererix” vadības grupas pārstāvis Andis Linde pastāstīja: “Izpētot vecos rasējumus, mēs saprotam, ka ir vēl viena tāda pati vieta, vēl viena tāda pati bagāžas šahta. Tā neatrodas zonā, kur pašlaik strādājam, bet zonā, kur veiksim darbus pēc 2024. gada.” 

Lai nodrošinātu, ka jaunatrastā šahta neapdraud stacijas apmeklētājus vai dzelzceļa darbiniekus, būvnieks par šo atradumu jau informējis “Latvijas dzelzceļu”. Vienlaikus

“Bererix” pārliecināts, ka gājēju atrašanās atlikušajā tunelī ir droša, jo šahtas ir virs tehniskajām telpām, nevis stacijas publiskās daļas. 

“Mums ir pilna pārliecība, ka tuneļu zona ir droša un tur nevajadzētu būt bažām,” norādīja Linde.

Notikušais arī nav aizkavējis būvdarbu grafiku. Apvienība “Bererix” neatklāj, cik izmaksājusi sākotnējā tehniskā izpēte.  Kaut gan atkārtota un padziļināta izpēte uzņēmumam nozīmē arī jaunus izdevumus, “Bererix” sola – valstij tādēļ nebūs jāmaksā vairāk.  

Būvsabiedrības pārstāvis sacīja: “Mums ir gala summas līgums, un šādi darbi – tie ir mūsu līguma darbi, kas klientam nemaksā vairāk.”

Par “B” tuneļa atvēršanu gājējiem skaidrība būs pēc BVKB atzinuma decembra vidū. Taču jebkurā gadījumā – nākamnedēļ no tuneļiem sāks pazust tirdzniecības vietas, bet nākamā gada februārī tuneļi tiks slēgti arī gājējiem un sāksies to nojaukšana. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt