Dienas ziņas

Vēja dēļ Ķekavas novadā cietuši divi cilvēki

Dienas ziņas

Izmeklēšana pret "Swedbank" pieņemas spēkā

Izmeklētāji par avio incidentu uzzina pēdējie

Izmeklētāji par nesen izgaismoto «airBaltic» incidentu: par to uzzinājām pēdējie, un «tas ir nepareizi»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Nopietns incidents, par kuru izmeklētāji uzzināja pēdējie, – tā Latvijas Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs par gadījumu, kad "airBaltic" lidmašīna nosēšanās laikā noskrēja no skrejceļa. Nesen noslēgusies vairāk nekā gadu ilgusī negadījuma izmeklēšana.

Nopietns incidents – tā nesen publicētajā izmeklēšanas ziņojumā nodēvēts negadījums, kas notika pagājušā gada jūnijā, "airBaltic" reisam ar 130 cilvēkiem, tostarp 125 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem atgriežoties no Ženēvas. Nosēšanās brīdī pilotiem neizdevās "Bombardier" lidaparātu savaldīt, un tas daļēji noskrēja no skrejceļa. Cietušo nebija, bet tika uzsākta izmeklēšana, jo līdzīgas situācijas gadās reti un ir potenciāli ļoti bīstamas.

"Var iestrēgt priekšējā kāja vai kāds no riteņiem, gaisa kuģis var sasvērties uz sāniem vai kūleni apmest, vai ko tādu, tas ir bīstami, tas ir bīstami,"

klāstīja Latvijas Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs.

Kā stāstīja izmeklētājs, konkrētajam incidentam bijusi virkne cēloņu, toskait – mainīgie laikapstākļi. Nosēsties izdevies vien ar trešo mēģinājumu, un ziņojumā tiek pieļauts – tas kāpinājis pilotu stresa līmeni un, iespējams, tieši tāpēc veiktas darbības, kuru dēļ sarežģītajos apstākļos lidmašīnu nācās nosēdināt rokas režīmā. "Laikam netīši nospiesta attiecīga poga, kas attiecīgi atslēdza autopilotu," teica Trūbs.

Izmeklētāji gan notikuma vietā negadījuma vakarā nemaz neieradās, jo viņi par notikušo uzzināja tikai nākamajā dienā un arī vispirms ne no "Airbaltic" vai lidostas "Rīga",

bet no Latvijas Gaisa satiksmes drošuma departamenta, kas arī savu analīzi jau bija veicis.

"Tas viss ir nepareizi, jo izmeklētāji uz notikuma vietu izsaukti netika. Mums nebija iespējas veikt pašiem savus mērījumus, kas būtu mums jādara, mums nebija iespējas uzreiz veikt gaisa kuģa apkalpes intervēšanu," klāstīja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs.

"AirBaltic'', kas sarunai klātienē nepiekrita, rakstiskā atbildē norādīja, ka piezemēšanās bija droša un atbildīgajām institūcijām par notikušo ziņots laikus.

"Pēc sākotnējās drošības inspekcijas, lidmašīna tika aizvilkta uz stāvvietu. Atbilstoši Latvijas un Eiropas drošības prasībām, "airBaltic" savlaicīgi iesniedza rakstisku atskaiti Latvijas Civilās aviācijas aģentūrai, kā arī Latvijas Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam," norādīja aviokompānijā.

Tikmēr izmeklētāji uzsvēra – Latvijas un arī starptautiskais regulējums paredz par šādiem incidentiem ziņot nekavējoties, un izmeklēšanas galaziņojumā "airBaltic" rekomendēts šo kārtību ierakstīt arī darbinieku rokasgrāmatā. Tāpat arī – ka reģistratora datu nesējus ("melnās kastes") un citus pierādījumus nedrīkst izņemt bez izmeklētāju klātbūtnes, kā tas noticis šoreiz. Ar ziņojuma atstāstu iespējams iepazīties sabiedrisko mediju portālā LSM.lv

KONTEKSTS:

Nekoordinētas asimetriskas vadības komandas, kuras nolaišanās laikā devusi ekipāža, kļuva par iemeslu incidentam lidostās "Rīga" pagājušā gada jūnijā. Par laimi, neviens no 130 cilvēkiem, kuri atradās nacionālās aviokompānijas jaunajā lidmašīnā "Bombardier CS300" (tagad A220), necieta, vēstīts tikko publicētajā Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja gala ziņojumā. Rus.Lsm.lv izpētīja, ka publiski pieeajamos avotos par incidentu nekas netika ziņots.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti