Kaļķakmens karjerā “Kūmas” šāds segums jau ieklāts puskilometra garumā. Izmēģinājuma posms izmaksājis 45 eiro kvadrātmetrā - tas ir par aptuveni piektdaļu lētāk nekā asfalta ceļa izmaksas.
Tas bez ievērojamiem bojājumiem var kalpot pat 20 gadu - atšķirībā no pašreizējiem, kas remontējami jau dažus gadus pēc uzbūvēšanas, apgalvo uzņēmuma pārstāvji. Pa šo ceļa posmu jau gadu 500 reižu dienā brauc smagās mašīnas, un tam vēl nav parādījušies defekti.
“Cemex” pārstāvji arī norāda, ka ceļu var ieklāt ar to pašu tehniku, kuru izmanto asfalta klāšanai, tāpēc viņi jau tagad gatavi sadarboties ar būvfirmām. Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” uz jaunā materiāla izstrādi skatās cerīgi.
Ar kompāniju “Cemex” ir noslēgts sadarbības memorands, kā arī tiks sekots līdzi jau izbūvēto ceļu posmu noturīgumam.
“Latvijas Valsts ceļu” pārstāvis norādīja, ka tuvākajos gados plaša šādu ceļu būve gan vēl nesāksies, jo vispirms jāveic pamatīga izpēte.