Dienas ziņas

Cīnās ar strēlnieku piemiņas vietu izbraukātājiem

Dienas ziņas

Mainīs līdzfinansējumu privātajiem bērnudārziem

Izbraukuma izlaušanās spēle

Izlaušanās spēle «Ziedoņa klase» dodas izbraukumos uz reģioniem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pieredzēt literatūru ar piedzīvojumu un kopā darbošanos – šādu iespēju dod Imanta Ziedoņa fonda “Viegli” izveidotā rakstnieka pasakās balstītā izbraukuma izlaušanās spēle. Šonedēļ Kuldīgā bija tās pirmais izbraukums un atklāšana.

Imanta Ziedoņa fonda “Viegli” iniciatīva izglītībā “Ziedoņa klase” drīz svinēs gada jubileju. Līdzīga izlaušanās spēle, kas atklāta pērn Rīgā, jau pierādījusi savu nepieciešamību, jo nepilna gada laikā to izspēlējuši vairāk nekā 5000 skolēnu. Tas rosinājis īstenot nākamo mērķi –

radīt izbraukuma spēli, inovatīvo mācību metodi padarot pieejamāku arī lauku reģiona skolēniem.

“Integrēt pie literatūras arī loģiku, matemātiku, mazliet bioloģiju, varbūt zaļās idejas - tas ir tas, kādā veidā mēs esam,” stāsta Imanta Ziedoņa fonda “Viegli” padomes priekšsēdētāja Žanete Grende.

“Ziedoņa klases” vadītāja Elizabete Pavlovska stāsta, ka spēle ir programmā “Latvijas skolas soma”. Tas ir viens no veidiem, kā mācīties.

Izbraukuma izlaušanās spēles atšķiras no tās, kas izveidota Rīgā. Noteikumi paredz, ka mobilie telefoni šoreiz jānoliek malā, bet, ja kāds uzdevums šķiet pilnīgi neatrisināms, tad padomu drīkst jautāt skolotājiem.

Jaunā spēle nu mērojusi ceļu līdz Kuldīgai. Pirms vēl telpā sanākuši skolēni, tā tiek iekārtota, lai darbs būtu trim grupām. Uz katra sola vietu ieņem lādes, kurās atrodas izlaušanās spēles, kas balstītas Imanta Ziedoņa pasakās no grāmatas “Blēņas un pasakas”. Pēc vairākiem iesildīšanās jautājumiem skolēni ķeras pie darba. 

“Tas ir neatsverami, skolēniem acis mirdz, vēlas izlauzties, grib būt pirmie,” stāsta latviešu valodas un literatūras skolotāja Rita Kunga.

Spēlē svarīgs ir arī laiks, kādā uzvedumus izdodas veikt, kuldīdznieki nākamajiem spēlētājiem uzlikuši latiņu – 47 minūtes. Skolēni atzina, ka brīžam bijis sarežģīti, bet tomēr aizraujoši. Spēle noslēdzas, kad, beidzamo uzdevumu minot visām komandām kopā, atminēti atslēgas vārdi.

Spēle skolēniem patīk. To apliecina 7. klases skolniece Aleksandra Timbere: “Patīk, ka tās ir lādes, no kā jāizlaužas. Mums jāatrod visādi kodiņi, katram sīkumam ir nozīme.”

Savukārt 7. klases skolniekam Robertam Miezītim visinteresantāk šķiet sadarbība ar komandu.

Spēles veidošanā iesaistījušies mākslinieki Jānis Auniņš un Rūta Jumīte un spēļu izstrādātājs Kristaps Auzāns.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti