Panorāma

Atbalsta ASV karavīru izvietošanu Polijā

Panorāma

Panorāma

Īslīcē kūst ceļa segums

Īslīcē kūst pērn remontētais ceļa segums

Vasaras karstumā grūti ne vien dzīvām būtnēm, bet arī ceļu segumiem. Gaisa temperatūrai turoties virs 30 grādiem, uz autoceļu virskārtas var veidoties tā sauktie bitumena emulsijas izsvīdumi, kas var būt slideni, tādēļ autovadītājiem šajā laikā jābūt īpaši uzmanīgiem. Viena no tādām vietām ir Īslīces pagastā.

Viļņi un risas, kājas grimst asfaltā, par mašīnu riepām nemaz nerunājot. Tā varētu izskatīties ceļš, kurš strādniekus nav redzējis gadu desmitiem. Taču ceļa posms Īslīces pagastā remontēts tikai pirms gada.

Vietējie iedzīvotāji par ceļa stāvokli sūdzējušies, gan zvanot uz dažādām iestādēm, gan publicējot savus novērojumus sociālajos tīklos.

“Šis ceļš tiešām pēdējā laikā vairs nevieš nekādas cerības. Pirms Līgo svētkiem te bija vienkārši pliks piķis,

mašīnas nespēja bremzēt, riepas visas ar piķi.

Arī vietējiem iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļam otrā pusē, gribot, negribot tas ir jāšķērso, un savi apavi ir jānobeidz,” stāsta Īslīces iedzīvotājs Gints Jankovskis.

Viņa teikto apliecina autovadītāji. “Slikti, ļoti slikti. Asfalts viss līp pie mašīnas riteņiem. Tāds pavisam mīksts,” stāsta Georgijs.

To apliecina arī Evita: “Nu, nav patīkami, protams, kā jau jebkuram. Viss piķis iet te pa gaisu. Iegulda naudu un viss, bet ceļš ir vienkārši... it sevišķi šitādā karstā laikā tas. Nav forši.”

Minētais ceļa posms ir valsts AS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” atbildībā. Pērn uzņēmums šajā vietā veica tā saukto vienkārtas virsmas selektīvo apstrādi. Proti, lai paildzinātu vecā seguma kalpošanas laiku, tam pa virsu uzklāja bitumena emulsiju, kurā iestrādātas šķembas.

Autoceļu uzturētājs noliedz nepilnības būvniecības procesā.

Šajā gadījumā apzināti izmantota bitumena emulsija, kurai kušanas temperatūra ir zemāka, jo tā labāk saglabā elastību ziemā. Taču problēmas rodas vasarā. 

“Šis ilglaicīgi karstais laiks, kas pieturas, nav draudzīgs ne asfaltiem, ne šādām tehnoloģijām. Ceļu specifikācija šādiem gadījumiem paredz tā saukto virsmas apstrādes kopšanu. Tas ir darbs svīduma vietu likvidēšanai. Parasti mēs tās pārkaisām ar smilti, kas absorbē lieko bitumena mitrumu, un situācija normalizējas. Šādus posmus mēs karstajā laikā uzraugām, un nepieciešamības gadījumā pasākumi tiek veikti. Arī šis posms šodien atkārtoti nokaisīts. Tas tiek vērots, un, ja būs nepieciešams, atkārtoti nokaisīsim ar smilti vai sīkšķembiņām,” skaidro “Latvijas Autoceļu uzturētāja” pārstāvis Vilnis Vigulis.

Ceļu vēro ne tikai būvnieki, bet arī Īslīces iedzīvotāji, kuri ziņo – jau dažas stundas pēc kaisīšanas ceļa virskārta atkal bija saulē sakarsusi, intensīvas satiksmes samīcīta un tur veidojās jauni izsvīdumi, kuros slīd mašīnas un līp kājāmgājēji.

 "Latvijas Autoceļu uzturētājs" apkopoja autoceļu posmus, kuros izveidojušās svīduma vietas.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti