Internetā komentāros biežāk lietotie vārdi – «valsts» un «Latvija»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Puse no visiem komentāriem Latvijas interneta lielākajos portālos ir naidīgi un, lai gan nebūt ne visi interneta lietotāji komentē rakstus, tomēr viņu izpausmes zināmā mērā atspoguļo noskaņojumu sabiedrībā. Biežākie vārdi komentāros ir „valsts” un „Latvija” un cilvēki mēģina iesaistīties valstī notiekošajā, Latvijas Radio raidījumā „Aktuālais Temats” atzina  interneta komentāru pētījuma autori no Rīgas Stradiņu universitātes (RSU).

RSU Komunikācijas studiju katedras vadītāja Anda Rožukalne  norādīja, ka puse no visiem komentētājiem komentē naidīgi, ir noturīgās likumsakarības - dusmas, niknums ir daļa no sabiedrības noskaņojuma, kas reflektē uz kādiem notikumiem, jo pastāv līdzīgas reakcijas uz dažādiem notikumiem.

Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks norādīja, ka visos trijos Latvijas lielākajos portālos latviski un krieviski komentētāji reaģēja vienādi un vienā laikā, tāpēc, visticamāk, var runāt par kādu indikatoru, kāds noskaņojums ir sabiedrībā kopumā.

Savukārt, pētot komentāru novērtējumus, secināts, ka popularitātē emocionāli skaļi komentāri uzvar racionālas pārdomas, emocionālie izteikumi, arī negatīvi, patīk cilvēkiem labāk.

Visbiežāk lietotie vārdi interneta komentāros ir „valsts” un „Latvija”, un, iespējams, cilvēki ar komentāriem cer kaut ko mainīt – „mistiskā veidā cer, ka kaut kas mainīsies, ja kāda samazga uzlieta kādam uz galvas”, norādīja Sedlenieks. 

 

Aktuālais temats: Interneta komentāru pētniecība
00:00 / 00:00
Lejuplādēt


Jau ziņots, ka sabiedrībā izplatītais priekšstats, ka naidīgumu un agresivitāti tiešsaistē nosaka atsevišķu tā saukto troļļu darbošanās, izrādās, ir maldīgs. Rīgas Stradiņa universitātē (RSU) veiktais pētījums apliecina, ka aptuveni puse komentētāju lieto agresīvus vārdus un 20–25% komentāru ir izteikti agresīvi. 

Dati iegūti, pateicoties interneta agresivitātes indeksa sistēmai. Tas ir unikāls komentāru izpētes rīks, kas ļauj apstrādāt lielu apjomu interneta komentāru. To izstrādājusi Stradiņa universitātes Komunikācijas studiju katedra kopā ar Latvijas Universitātes Mākslīgā intelekta laboratorijas pētniekiem.

Tas ļauj veikt jau detalizētus pētījumus. Piemēram, pētot agresivitātes kāpumus un kritumus, secināts, ka naidīgumam internetā ir sezonāls raksturs un no novembra līdz februārim interneta lietotāji esot vismiermīlīgākie. Turklāt tas vērojams vairāku gadu garumā. Interesanti, ka pilnmēness ietekmei, izrādās, nav nekādas nozīmes uz agresivitātes kāpumiem un kritumiem.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti