Anniņmuižas biedrības “Riga Annenhof” pārstāvis, Imantas iedzīvotājs Māris Krastiņš Latvijas Radio norādīja, ka tikai šogad apkaimes biedrību pārstāvji uzzinājuši, ka jaunā dzelzceļa līnija atradīsies uz uzbēruma paralēli Jūrmalas dzelzceļam ar augstu sētu abās pusēs, kas iedzīvotāju ieskatā tikai vēl vairāk degradēs abas apkaimes.
Krastiņš norādīja, ka optimāls risinājums būtu dzelzceļa novietojums uz estakādes.
“Vēl lielāku satraukumu rada fakts, ka satiksmes organizācija nekādā veidā nav izvērtēta. Projektētāji ir vienkārši atraduši vienu vietu, kur it kā vēsturiski ir bijis paredzēts savienojums starp abiem mikrorajoniem, un uzskatījuši, ka visa satiksme, kas pašlaik virzās pa mikrorajonu perifēriju, var tikt ievirzīta mikrorajona centrā, un uzbūvēts šis milzīgi lielais pārvads no Anniņmuižas bulvāra uz Anniņmuižas ielu, pa kuru pārvietotos viss transports, kas pašlaik pārvietojas pa Zolitūdes ielu un Kurzemes prospektu,” stāstīja Krastiņš.
“Šīs ir galvenās bažas, un mums ir skumji apzināties, ka par šo niansi nav bijusi diskusija ne ar “Rail Baltica” attīstītājiem, ne ar Rīgas domi, un neviens projektētājs par to nav domājis,” sacīja Krastiņš.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts ir vērienīgākais infrastruktūras projekts Baltijas valstu neatkarības vēsturē. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.
Šobrīd projektā uzsākti projektēšanas darbi 634 kilometru garumā no visas 870 kilometru garās pamata trases. Paralēli nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas", īsteno projektēšanas darbus lidostā “Rīga” un Rīgas Centrālajā stacijā, kur būvniecības darbi sāksies 2020. gada rudenī. Dzelzceļa pamata trases būvniecību Latvijā paredzēts sākt 2022. gadā.
Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.