Ilgi solītā Rucava–Grobiņa ceļa būvniecība sākusies ar iedzīvotāju bažām par būvdarbu kvalitāti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pirms pašvaldību vēlēšanām lielākajā jaunajā – Dienvidkurzemes – novadā locītākā frāze politiķu un vēlētāju sarunās bija par to, kad beidzot asfaltēs ceļu P113 jeb ar šķembām klāto un ap pussimta kilometru garo Rucavas un Grobiņas savienojumu. Vēlēšanu un teritoriālās reformas kontekstā tas ir būtiski arī tādēļ, ka pašreizējos apstākļos šis ceļš neizpilda valstisko uzstādījumu un solījumu, ka jauno novadu centri ir jābūt sasniedzami pa asfaltētiem ceļiem. Tagad garajā ceļā uzlabojumi ir sākti. Taču iedzīvotāji jau ceļ trauksmi par kvalitāti. 

Ilgi solītā Rucavas-Grobiņas ceļa būvniecība sākusies ar iedzīvotāju bažām par būvdarbu kvalitāti
00:00 / 05:47
Lejuplādēt

Rucavas novads pašā Latvijas dienvidrietumu stūrī ir tālākais punkts no jaunā Dienvidkurzemes novada centra Grobiņas. No Rucavas uz Grobiņu pa labu ceļu var aizbraukt, dodoties gar jūru un cauri Liepājai. Savukārt tiešo savienojumu cauri Bārtai un citiem ciematiem vēsturiski klāj grants un šķembas, padarot grūtāku braukšanu autovadītājiem, bet visai neciešamu dzīvi ceļa malās dzīvojošajiem. Šī ceļa noklāšana ar asfaltu un lauku ceļu uzturēšana un pretputekļu apstrāde bija viens no solījumiem visu varas tīkotāju vēlēšanu programmās. Nupat par jauno mēru ievēlētais iepriekšējais Grobiņas novada šefs Aivars Priedols no Zaļo un Zemnieku savienības pirms vēlēšanām solīja gādāt par visu cilvēku ērtībām.

“Aizpute, Durbe, Vaiņode, Nīca, Rucava, Pāvilosta, loģiski arī Grobiņas novads. Mums ir tā laime un gods uzņemties būt par novada centru. Ģeogrāfiski Grobiņa ir visiem pa vidu. (..) Es ceru, ka mēs spēsim, kopīgiem spēkiem strādājot, izveidot asfalta pieslēgumu caur Nīcu, un tad jau visiem būs vienlīdz tuvu. Jā, mēs gaidīsim, kad būs noasfaltēts, jo, kopīgi labi strādājot, tajā jaunajā novadā vajadzētu tik daudz naudai atlikties, lai vienu ceļu noasfaltētu,” atzīmēja Priedols.

Priedols gan vairāk runā un arī savā vēlēšanu programmā piemin pašvaldību ceļus. Bet Rucavas un Grobiņas grantētais savienojums cauri Bārtai ir valsts ceļš. Uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova stāstīja, ka reģionālajā autoceļā nupat ir uzlaboti pirmie trīs kilometri no Rucavas puses. Šajā nedēļas nogalē darbus plānots pieņemt ekspluatācijā.

“Tiek ieklāta dubultā virsma. (..) Tas ir melnais segums, kuru uzliek uz grants ceļa pamata. Tādā veidā panākot, ka segums kļūst izturīgāks, tā grants neput, taču tas nav, protams, tik izturīgs kā asfaltbetona segums. Šis ceļš nav pārbūvēts. (..) Te pielietota tā metode, kas ļauj padarīt daudz komfortablākus dzīves apstākļus tiem cilvēkiem, kas dzīvo gar šo ceļu.”

Cilvēki, kas gar šo ceļu dzīvo, putekļu samazinājumu ir pamanījuši. Taču arī nelīdzeni uzklāto jauno virskārtu un lidojošas smalkā asfalta šķembas no braucošajām mašīnām. Problēmas pamanījis arī nu jau bijušais Rucavas novada domes priekšsēdis un “Jaunās Vienotības” deputāts Dienvidkurzemes novadā Jānis Veits.

Viņš sacīja: “Es šo posmu esmu gaidījis jau kādus 50 gadus un joprojām gaidu pārējo ceļa posmu, kas saucās Rucava–Bārta–Grobiņa. Vismaz tagad ir uztaisīta dubultās virsmas apstrāde. Bet, braucot ar motociklu, man likās, ka baigi šūpo. (..) Tas arī ar mašīnu ir. Braucot ar riteni, tur nevar pabraukt, jo tie akmentiņi tā sitas, ka gandrīz jāliekas gar zemi.”

Pirmo trīs kilometru apstrāde ar tautā tā saukto piķi un šķembām valstij izmaksājusi vairāk nekā 400 tūkstošus eiro. “Latvijas Valsts ceļi” nebūšanās vaino karsto laiku, nevis būvnieka darba kvalitāti.

“Karstajā laikā vairākām būvdarbu metodēm rodas problēmas. Pie šādas [ļoti augstas] temperatūras virsmas apstrādes emulsija nesacietē, tā kūst. Un var rasties arī tā saucamie izsvīdumi, kad emulsija izdalās ceļa virskārtā. Arī uz šī ceļa ir noticis šāds gadījums. (..) Bet būvnieki tuvākajās dienās, tiklīdz arī laikapstākļi to ļaus, šīs svīduma vietas arī likvidēs,” norādīja Kononova. 

Uzņēmuma pārstāve arī aicina stūrmaņus saudzēt jauno ceļu.

“Uz dubultās virsmas apstrādes nevar braukt, piemēram, ļoti smaga tehnika. Tur nedrīkst driftēt, strauji bremzēt, jo šādas darbības var bojāt segumu,” pauda Kononova. 

Pašlaik nav ziņu, kad valsts plāno uzlabot pārējo Rucavas–Grobiņas ceļu, kurā iedzīvotājus neapmierina ne atsevišķie īsie asfaltētie posmi, ne grants ceļa greiderēšanas kvalitāte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti