4. studija

Kādas problēmas rodas, ja zeme zem mājas pieder trīs īpašniekiem?

4. studija

Kāpēc skolu tehniskie darbinieki nesaņem apdrošināšanas polises?

Zaķusalā, jaunās gājēju ietves vidū, atradīsies apgaismes stabi!

Ietves seguma atjaunošanas projektā stabi var palikt ietves vidū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Rīgā, Zaķusalā, kur tiek veidota jaunā gājēju ietve gar krastmalu, ir izvietoti gaismas stabi tieši ietves vidū. Izrādās, šis ir tikai ietves seguma atjaunošanas projekts, un šajā gadījumā stabi var palikt tur, kur tie stāv, un par stabu vai ietves pārcelšanu nav domāts, noskaidroja LTV raidījums “4. studija”.

Vai tiešām pašvaldība ir izdomājusi jaunus ''punu stabus'' šeit uz ietves? Tādi kopumā ir izvietoti pieci, bet vai tik tiešām tas ir normāls un loģisks risinājums?

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika skaidroja, ka “Salu tilta otrās kārtas ietvaros šajā konkrētajā posmā tiek atjaunots ielas segums, arī apgaismes stabi šajā objekta risinājumā saglabā savu iepriekš esošo vietu, tātad stabi netiek izvietoti no jauna un stabi netiek ielikti jaunās vietās”.

“Ja projekts būtu ielas rekonstrukcijas projekts – pieņemsim, ka ir iela ar grants segumu, kurā ir nepieciešams izbūvēt apgaismes stabus, izbūvēt lietus notekūdeņu kolektorus, veikt ielas seguma ieklāšanu, izbūvēt ietves, attiecīgi ierīkot ceļu satiksmes organizāciju – tad šāda projekta ietvaros, ja šādi stabi tiktu izvietoti ietves vidū, tas būtu nepareizi un nekorekti.

Bet atjaunošanas projektā stabi savu līdzšinējo atrašanās vietu nemaina un saglabā jau esošo,” skaidroja Rudzika.

Tātad, ja ietve tiek atjaunota, tad stabi paliek tur, kur tie bija pirms tam, un tas nekas, ka ietves vidū, bet, ja visu pārbūvētu, tad gan stabus varētu pārvietot.

“Ir redzams tas, ka ir šī zaļā zona un ir stabi. Šķietami liekas, ka loģiski stabus varētu vairāk pārcelt uz zaļo zonu, bet tas aspekts, kas nav redzams, ir šīs komunikācijas, kas atrodas pazemē. Zaļajā zonā ir ļoti daudz tādu, piemēram, “Tet” komunikāciju tīkls, un šīm komunikācijām ir noteikti savstarpējie drošības attālumi, kuri ir jāievēro, tādēļ šos stabus pārcelt uz zaļo zonu nav nemaz tik viegli,” skaidroja Rudzika.

Ja jau stabus nevarēja pārcelt uz zaļo zonu, tad šajā posmā ietvi gan varēja ierīkot nedaudz tālāk no krastmalas. Taču citus risinājumus šeit neviens nav pat meklējis.

“Šajā gadījumā tā ir tikai ielas seguma atjaunošana,” sacīja Rudzika.

“Kopumā šāda situācija nav varbūt labākais un veiksmīgākais risinājums, bet tas ir tas, ko var darīt šī projekta ietvaros,” skaidroja departamenta pārstāve.

Var vien ierosināt stabus izrotāt ar atstarotājiem un aptīt ar polsteriem, lai kājāmgājējiem un velosipēdistiem nodarītu mazāku skādi, ja gadās ar stabu ''saskrieties''. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti