«Iespējamā misija» uzņēmusi 35 jaunus dalībniekus

“Gribu mainīt savu dzīvi, mācīties pats un mācīt citus.” Ar šādu motivāciju nodibinājums “Iespējamā misija” uzņēmis 35 jaunus dalībniekus, kas jau 1. septembrī stāsies klases priekšā. Tie ir skolotāji, kas nāk nevis no augstskolas sola, bet gan ar darba pieredzi citās nozarēs, vēlmi kļūt par skolotāju un iedvesmot un motivēt skolēnus.    

Ventspilnieks Krists Felšs-Milbergs rudenī sāks strādāt par matemātikas un ekonomikas skolotāju Kuldīgas Centra vidusskolā. Tā ir skola, kurā mācījusies viņa mamma. Un tieši mamma bija tā, kas pameta ideju padomāt par skolotāja darbu uzņēmējdarbības loģistiku studējušajam dēlam.

“Es sapratu, ka loģistika un ražošana nav tas, kur es sevi redzu, ka man ir nepieciešams kaut kas vairāk, es vēlos dot citiem un tajā pašā laikā ņemt sev. Dot bērniem, jauniešiem, iedvesmot, motivēt, dot jēgu un mērķi,” stāstīja Krists.

Jaunie misijas dalībnieki jūlijā intensīvi mācīsies, kā mācīt savu priekšmetu skolā, kā iegūt saikni ar jauniešiem. Un turpinās mācīties arī paralēli darbam skolā.

Otrdien ar saviem pieredzes stāstiem jaunos “Iespējamās misijas” dalībniekus iedvesmoja tie, kas savas divu gadu mācības tikko beiguši.

“Tā vide ir ļoti nozīmīga, ir ārkārtīgi svarīgi, kāda ir komanda, kādi ir šie vadības cilvēki. “Iespējamai misijai” ir tik iedvesmojoši, atbalstoši, saprotoši, kas, iespējams, nav ļoti daudzās citās vietās, skolās, augstskolās, līdz ar to tā ir pilnīgi cita pieredze, kas ir iedota, manuprāt, vispiemērotākajā formā, kādu vispār var iztēloties,” atzina  Cēsu 2. pamatskolas angļu valodas skolotāja Terēze Stālmane.

Šogad “Iespējamā misija” uzņēmusi lielāko dalībnieku skaitu. Tie ir 35 jaunieši, no kuriem 21 kļūs par šobrīd Latvijā ļoti nepieciešamajiem dabas zinātņu skolotājiem.

Jauniešu iepriekšējā pieredze un vēlme mainīties pašiem ir ļoti svarīga, saka “Iespējamās misijas” vadītāja Edīte Millere.

“Pārbaudīt savas prasmes, savas spējas. Kad jau liekas, ka es jau visu zinu savos 30 gados, bet tad tu īstenībā saproti, ka vēl ir daudz ko mācīties, un skola ir tā vide, kur to ļoti forši var darīt, tur kļūdas ir pieļaujamas un kļūdām ir jābūt. Bet tā ir vide, kur mēs katrs varam, jauns skolotājs, pārbaudīt tās teorijas, prasmes un kopā ar bērniem mācīties,” norādīja Millere.

Tieši pirms gada “Iespējamā misija” apturēja jaunu dalībnieku uzņemšanu trūkstošā finansējuma dēļ. Tomēr šogad, pirmo reizi piesaistot valsts finansējumu un atrodot arī jaunus ziedotājus, programma, kas skolām piesaista jaunus, radošus skolotājus no citām nozarēm, atkal kļuvusi iespējama.  

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti