Iespējamā misija: Izglītības reformu uzmanības centrā jābūt bērnam

Domājot par augstskolu, jāņem vērā, ka pašam skolēnam jāseko savām vēlmēm profesijas izvēlē. „Augstskolas pabeigšana, protams, vēl negarantē darbu pēc tam,” atzīst projekta „Iespējamā misija” vadītāja Mārīte Seile. Vairāk bezdarbnieku ir ar profesionālo izglītību, otrā vietā vidusskolēni, un trešajā vietā seko jaunieši ar augstāko izglītību.

Kāpēc jaunieši iesaistās „Iespējamajā misijā” un iet uz tik lielu konkursu - viņa vērtē tā, ka viņi izmēģinājuši daudzas lietas, bet izglītība esot visvairāk tā vieta, kur var ietekmēt Latvijas nākotni.

Būtisks jautājums ir par to, kā skolotāji prot izmēģināt jaunās tehnoloģijas, jo tās Latvijā ir gana pieejamas. Neapšaubāmi ir nepieciešamas papildus tehnoloģiju apmācības, tomēr Seile uzsver, ka skolotājiem japrot būt radošiem un izmantot tos resursus, kas ir viņu rīcībā.

Šajos piecos gados no „Iespējamās misijas” Latvijas skolās ir strādājuši 70 skolotāji. „Skaidrs, ka tas nav ārkārtīgi liels skaits kopīgās izglītības sistēmas kvalitātes celšanai, bet ir vērojamas labas lietas un skolas vides maiņa tajās skolās, kur šie skolotāji ir strādājuši,” piebilst misijas vadītāja.

Skolām ir vajadzīgi jauni skolotāji, kuri ir ieinteresēti runāt un analizēt sistēmu, jo skolas ir diezgan izolētas sistēmas.

Izglītības un zinātnes mājaslapā ministrs Vjačeslavs Dombrovskis paziņojis par jaunām reformu iniciatīvām saistībā ar pedagogu algu paaugstināšanu, augstskolu starptautiskās konkurētspējas celšanu un profesionālo skolu sakārtošanu. Projekta „Iespējamā misija” organizatore Mārīte Seile tās vērtē ļoti pozitīvi, piebilstot, ka galvenā lieta ir tik daudz neuztraukties par izglītības formu, bet domāt par saturu.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti