Pusdiena

Aicina uzmanīties no viltus brokeriem

Pusdiena

Itālija ir tuvu jaunās valdības apstiprināšanai, izbeidzot politisko krīzi

No šodienas visiem taksometru šoferiem jābūt reģistrētiem, tomēr to izdarījuši tikai puse

Iepretim prasītajam, legalizējusies vien daļa taksometru šoferu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

No piektdienas, 1.jūnija, vieglo mašīnu vadītāji, tajā skaitā taksometru šoferi, kuri nav reģistrējušies Taksometru vadītāju reģistrā, vairs nedrīkst veikt pasažieru komercpārvadājumus. Tomēr līdz piektdienai reģistrējušies ir tikai 2500 taksistu. Tā varbūt ir tikai puse no visiem pārvadātājiem. Precīzu taksistu skaitu valsts gan nezina, jo liela daļa tā saukto kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju strādā nelegāli.

Autotransporta direkcijas centrālajā birojā konsultantes uz telefona zvaniem šajās dienās atbild bez apstājas. Iemesls ir taksistu sarosīšanās, jo liela daļa tikai tagad atģidušies, ka no piektdienas bez reģistrācijas pasažierus par naudu vairs vadāt nedrīkst. Līdz piektdienai Taksometru vadītāju reģistrā ir ierakstīti ap 2500 šoferu.

Autotransporta direkcijas Licencēšanas daļas vadītājam Mārim Vaicam nākas atzīt, ka valsts ir zaudējusi kontroli pār taksometru nozari. “Pēc taksometru kompāniju nosauktā, Rīgā pietiktu ar 800 taksometriem. Ja mēs paskatāmies uz statistiku: kādreiz bija reģistrēti 2800 taksometru, savukārt, ja paskatāmies uz iepriekšējo gadu pēc nomaksātā sociālā nodokļa, kas ir jāmaksā, lai saņemtu licenci taksometram, tad vidējais skaits gadā ir 1600,” norāda Vaics. Viņš neslēpj, ka patlaban nav iespējams pateikt konkrētu taksometru skaitu Latvijā.

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati izgaismo faktu, ka daļēji vai pilnībā legāli strādā tikai puse no visiem taksistiem. Daļa gan esot individuālie komersanti, ko nevar uzreiz identificēt kā taksistus. Tomēr vairums nelegālo vadātāju, visticamāk, brauc ar netrafarētām mašīnām, var secināt pēc Vaica teiktā. “Jaunais regulējums attiecas arī uz šiem [“Taxify” un tā sauktajām “baltajām numura zīmēm”] pakalpojumu sniedzējiem,” saka Vaics. Viņš gan nezina, cik ir šādu pakalpojumu sniedzēju.

Pasažieri savukārt nelegāļus var noteikt pēc tā, ja redzamā vietā mašīnā neatrodas jaunā reģistrācijas apliecība. “Pasažierim būs iespēja braukt ar taksometra vadītājiem, kuri atbildīs visām prasībām, un ceram, ka no taksometru biznesa tie taksometru vadītāji, kuri neievēro noteikumus, tiks izslēgti vai nevarēs sniegt šādus pakalpojumus,” saka Vaics.

Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks vērtē, ka jaunā kārtība nozarē ieviesīs vismaz minimālu kārtību. “Mūsuprāt, jaunajai reģistrācijai vajadzētu atsijāt daļu vadītāju, kas neatbildīs šiem kritērijiem, kam šis minimālais siets ir nolikts – gan attiecībā uz sodāmībām, gan attiecībā uz soda punktu skaitu. Mūsu skatījumā iepriekšējais taksometru vadītāju skaits varētu samazināties,” norāda Ošenieks, norādot, ka daļa no tiem būs spiesti iziet no “pelēkās zonas”.

Pasažieriem taksistu iznākšana no pelēkās zonas gan var nozīmēt arī augstākas izmaksas par braucieniem. Rīgas domes Satiksmes departamentā apgalvoja, ka kontroles dienesti no šodienas pastiprinātā režīmā nestrādās. To, vai jau pieķerts kāds “nelegālis”, varēšot zināt tikai sestdien.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti