Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, uzskaitot noteiktā ceļa posma nobraukto laiku. Sensori šo posmu sākumā un beigās reģistrē spēkratu numura zīmes un tādējādi izrēķina vidējo braukšanas ātrumu. Ar tādas sistēmas ieviešanu valsts reizē grib gan audzināt šoferus, gan mazināt negadījumu skaitu bīstamo ceļu posmos. Radari nolasītu, vai braucamajam ir tehniskā skate, apdrošināšana un samaksāta ceļu nodeva.
Tā sauktos vidējā ātruma radarus domāts ieviest Tallinas, Vidzemes, Valmieras, Daugavpils, Bauskas, Jelgavas, Liepājas, Ventspils šosejās, arī Rīgas apvedceļa posmā, tāpat uz ceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona, kā arī daļā šosejas starp Grebņevas robežpunktu, Rēzekni, Daugavpili un Medumu robežpunktu pie Lietuvas.
Iepriekš vidējā ātruma radari pirms dažiem gadiem bija uzlikti Tīnūžu šosejā.
Uzvarētājfirma iecerējusi daļu darbu novirzīt apakšuzņēmējam. Pārējo pretendentu cenas piedāvājums bija par 200 – 300 tūkstošiem lielāks nekā uzvarētājai.