Stāsti

RSU pētnieki jaunos pētījumos meklē iedarbīgākos līdzekļus pret vēža šūnām

Stāsti

LU Farmakoloģijas katedrā pēta inovatīvu terapijas pieeju Alcheimera ārstēšanai

Nakts biļete Rīgas autoostā

Ieejas maksa naktī Rīgas autoostā sagādā nepatīkamus pārsteigumus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Lai naktī ieietu Rīgas starptautiskās autoostas uzgaidāmajā zālē, ir jāsamaksā viens eiro. Tas gan neattiecas uz tiem cilvēkiem, kuriem ir biļete uz nakts reisu. Šādi autoostā sniedzot iespēju pasažieriem naktī sagaidīt savu autobusu siltumā un drošībā, vienlaikus cīnoties ar bezpajumtniekiem. Lai arī šāda kārtība darbojas jau vairāk nekā 10 gadus, ne katrs par to ir informēts. Tā, piemēram, tikai pavadot kādu uz autoostu, var sastapties ar nepatīkamu pārsteigumu.

„Es tiešām līdz pēdējam brīdim domāju, ka tas ir kaut kāds joks. Bet, nu, jā, protams, es to biļeti nopirku, iegājām iekšā,” stāsta Aigars Bolis, kurš naktī atveda savu sievu un viņas draudzeni uz Rīgas starptautisko autoostu. Viņām bija jādodas uz Tallinu. Vīrietim ir invaliditāte un ikdienā viņš pārvietojas ratiņkrēslā.

Rīgas autoostas noteikums:

Pasažieru uzgaidāmajā zālē nakts laikā no plkst. 24.00 līdz plkst. 5.00 drīkst uzturēties:

  • pasažieri ar autobusa biļeti uz ienākošo vai izejošo reisu, kura izpildes laiks ir no plkst.24.00 – 5.00;
  • apmeklētāji, kuri iegādājušies “uzgaidāmās zāles biļeti” (kases čeks saskaņā ar AS “Rīgas starptautiskā autoosta” apstiprināto tarifu).

Avots: Rīgas starptautiskās autoostas lietošanas (iekšējās kārtības) noteikumi.

Centrālā ieeja naktī ir slēgta, un tur nav norādīts, ka vēlajās stundās par ieeju autoostā jāmaksā.

Uz centrālajām durvīm rakstīts vien tas, ka no pulksten 24.00 līdz 5.00 ieeja ir no laukuma puses. Tikai apejot apkārt un nonākot pie citām durvīm var izlasīt, ka ieejas maksa autoostā šajā laikā ir viens eiro. 

„Tā puse, kas no „Stockmann”, jau bija ciet. Ieeja vaļā bija tikai no tās puses, kur stāv autobusi. Tur nobrauktuvju nav. Tur ir apmales kā autobusu pieturās, bet nobrauktuves tur nav. Labi, es kaut kā tiku lejā. Tad piebraucu pie ieejas durvīm, apsargs atver: „Lūdzu, ejiet iekšā! Biļetes? Kam ir biļetes?” Sieva un draudzene uzrāda savas biļetes, bet man saka tā: „Jums jāpērk biļete”,” viņš atminas.

Vīrietis sākumā uztvēra to kā joku. Tad sāka skaidrot, ka tikai pavada cilvēkus.

„Nu, jā, labi, bet tagad mēs arī nevaram izvērtēt, kurš pavada, kurš nepavada. Jo, saprotiet, tāpēc jau ir šie noteikumi. Tie ir valdes sēdē ar valdes lēmumu apstiprināti,” skaidro Rīgas starptautiskās autoostas valdes loceklis Jānis Briedītis. Šāda kārtība darbojas kopš 2003. gada.

„Iznāks tāds paradokss, ka mums būs pilna autoosta un visi būs pavadītāji. Tā nevar.

Visu cieņu invalīdiem, bet arī viņiem šis pakalpojums nav par brīvu,” piebilst Briedītis. Viņš uzsver, ka autoosta nepilda sociālas funkcijas un šajā gadījumā viens eiro esot simboliska summa.

„Es zinu, ka ir pat viens otrs bezpajumtnieks, kas mums te nāk. Tie tiešām ir cilvēki, kas pazaudējuši dzīves vietas negadījumā. Pat tādi nāk,” stāsta Briedītis. „Viņi samaksā to eiro, pa nakti nosēž un no rīta, protams, iet uz darbu, jo kaut kur strādā. Ir pat tā. Bet tiem cilvēkiem mēs tomēr skatāmies, lai viņi būtu tīri un bez visiem blakus efektiem, kas parasti ir šiem bezpajumtniekiem, kas te bieži vien klīst apkārt,” saka autoostas valdes loceklis.

Tikmēr Bolis uzsver nevis simbolisko samaksu par nakts biļeti, bet gan informācijas trūkumu par to. Viņš samaksāja, lai pavadītu uzgaidāmajā zālē pusstundu, līdz viņa sieva devās uz Tallinu.

Apsargs viņam arī parādīja nolikumu, kurā rakstīts par nakts biļetēm. „Pēc tam viņš mani pieveda pie stenda, kur ir nolikums. Informācija par to, ka tā biļete ir jāpērk, atrodas kaut kur dziļi telpās,” norāda Bolis. „Tev vispirms jānopērk tā biļete un tikai tad tu vari izlasīt to nolikumu, ka tāda biļete jāpērk. Ja jau biļete jāpērk, ja jau mēs esam līdz tam nonākuši, tad uzlieciet to informāciju publiskā, pieejamā vietā, nevis jāmaksā, lai to izlasītu,” kritisks ir autoostas apmeklētājs.

Par to, vai līdzīga prakse pastāv vēl kaut kur, autoostas pārstāvis nav informēts. Pērn šādu pakalpojumu izmantojuši 230 cilvēki jeb aptuveni 20 cilvēki mēnesī. Autoostā atzīst, ka bieži vien cilvēki, kuriem jāiegādājas nakts biļete, mēdz izteikt pretenzijas. Taču ierasto kārtību mainīt nav paredzēts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti