4. studija

Uzsprāgušās baterijas

4. studija

TV pakas

Smārdes stacija

Iedzīvotāji neapmierināti ar ministrijas plāniem par staciju slēgšanu Engures novadā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Satiksmes ministrija (SM) plāno slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas, kuras atrodas Engures novadā. Vietējie iedzīvotāji uzskata, ka nenotiek rēķināšanās ar to, ka ikdienā ar vilcienu šīs stacijas izmanto daudzi pasažieri, kuri dodas uz darbu vai skolu.

Smārdenieki un vēl vairāku mazo staciju pasažieri atzīti par sprunguļiem ātrajos "Latvijas dzelzceļa" vilciena riteņos, jo SM apsver domu mazās stacijas slēgt.

"Runa ir par to, ka grib slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas, kas iet cauri Smārdes pagastam, Engures novadam. Mēs uzskatām, ka tā ir vienīgā dzīvības artērija, kas uztur šīs apdzīvotās vietas pie dzīvības, jo tā ir vienīgā iespēja bērniem aizbraukt uz skolām, cilvēkiem uz darbu," raidījumam "4.studija" stāsta Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa.

SM izstrādājusi apjomīgu plānu, kā uzlabot Rīgas un Pierīgas reģionus, pieņemot mērus, kas šokē daudzus pagastus, ko ar ārpilsētu savieno dzelzceļš.

"Šī ziņa mūs ļoti šokēja, jo mūsu izglītības iestāde ir atkarīga no dzelzceļa. Ir skolas darbinieki un arī bērni, kuri dzīvo dzelzceļa tuvumā un ikdienā izmanto dzelzceļu, jo stacija mums ir piecu minūšu gājienā no skolas un tāpēc līdz šim tas ir bijis ļoti izdevīgi," stāsta Smārdes pamatskolas direktore Gunta Lāce.

"Nevar izdarīt tā, ka valstī paliek 30 apdzīvotas vietas un pārējās visas ir mirušas. Ja dzelzceļš iet cauri šai infrastruktūrai - mūsu teritorijai, tad vienkārši šeit neapstāties manā skatījumā ir grēks. Te nekāpj iekšā viens, divi cilvēki dienā, tie ir 150-200 cilvēki," stāsta Gundars Važa.

SM dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš saka, ka 150 jau ir pietiekoši interesants braucēju apjoms, lai viņus vestu ar vilcienu: "Protams, jautājums, cik bieži vilciens iet. Rekomendācijās bija runa par 100 cilvēkiem. Varbūt kaut kādās stacijās pa 150, bet, ja 100 cilvēkus ved apmēram 20 vilcieni pa dienu, vidēji vienā vilcienā, tie ir pieci pasažieri. Vai piecu cilvēku dēļ ir nepieciešams vilciens apdzīvotā vietā? Tas ir kā mikroautobuss, viņus ar taksometru var aizvest un tas noteikti būs lētāk."

Tātad valdība piedāvā smārdeniekiem uz galvaspilsētu braukāt ar taksometru.

"Nekādā gadījumā netiks slēgtas stacijas, nepiedāvājot cilvēkiem neko vietā, pirmkārt mēs runājam par to, ka varētu varbūt samazināt apstāšanās reižu skaitu šajās stacijās, saglabājot dažas visnepieciešamākās apstāšanās reizes vai, protams, ja tam ir objektīvi iemesli, mēs piedāvājam kaut ko vietā. Protams, tas ir autobuss, tādā gadījumā varētu būt runa arī par slēgšanu," stāsta Māris Riekstiņš.

"Ja mums tagad pasaka, ka cilvēkiem no rīta ar autobusu jābrauc uz Tukumu, lai pēc tam viņš varētu aizbraukt uz Rīgu, tad varbūt drīz pienāks laiks, kad mums pateiks, ka jābrauc uz Ventspili, lai mēs varētu nokļūt Rīgā," turpina Gundars Važa.

Neatbildēts paliek jautājums, kāds būs Rīgas un Pierīgas reģionu ieguvums, likvidējot Smārdes staciju. "Tiek skatīts kādā veidā cilvēkiem, kuri ir masveida braucēji, brauc pamatā uz Rīgu, samazināt braukšanas laiku ceļā, tas ir viens aspekts, un otrs aspekts, protams, ir, katra apstāšanās pārvadātājam - tās ir papildus izmaksas," skaidro Māris Riekstiņš.

Smārdes iedzīvotāji to pieņemt netaisās un ir gatavi cīnīties, lai nezaudētu vietējo dzelzceļa staciju. "Droši vien sākotnēji būs cilvēku parakstu vākšana, bet mēs esam gatavi uz radikālām metodēm – demontēsim sliedes, noliksim kādu betona bluķi uz sliedēm, lai brauc policija, nāk un skatās, bet citu variantu jau nav," daudzu smārdenieku attieksmi pauž Gundars Važa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti