Iedzīvotāji elektroauto ar valsts atbalstu varēs sākt iegādāt aprīlī; bažas par pieejamību

Iedzīvotāji elektroauto ar valsts atbalstu varēs sākt iegādāt šomēnes. Lai arī sākotnēji bija plānots, ka atbalstu varēs izmantot jau martā, līgumi ar 59 tirgotājiem noslēgti tikai tagad. Programmu paredzēts īstenot līdz nākamā gada beigām. Tās īstenotāji norāda, ka būtiskas aizķeršanās termiņos šobrīd nav, bet lielākas problēmas varētu radīt elektromobiļu pieejamība tirgū.

Iedzīvotāji elektroauto ar valsts atbalstu varēs sākt iegādāt šomēnes
00:00 / 03:08
Lejuplādēt

Konkursā par iespēju ar valsts atbalstu tirgot elektroauto un mazemisiju hibrīdauto apstiprināti 59 auto tirgotāji. Iepriekš bija plānots, ka iedzīvotāji atbalsta programmu varēs izmantot jau martā. Tagad „Vides investīciju fonda” finanšu vadītājs Gints Kārkliņš prognozē, ka

pirmie darījumi starp tirgotājiem un elektroauto iegādātājiem varētu notikt nākošnedēļ.

“Saraksts ar komersantiem jau ir publicēts emisiju kvotu izsolīšanas tīmekļa vietnē, un pakāpeniski parādās arī automašīnu saraksts. Tātad tuvākajās dienās iedzīvotāji varēs iegādāties elektromobiļus ar atbalstu. Es domāju, ka aizķeršanās nav un visas nianses tagad ir atrisinātas. Lielākā problēma, ko mēs gan redzam, tā būs elektromobiļu pieejamība,” atklāja Kārkliņš.

"Auto asociācijas" vadītājs Andris Kulbergs norāda, ka patlaban iedzīvotāji arī atliek lēmumus par auto iegādi daudzo krīžu dēļ. Martā prognozējamais auto tirdzniecības kritums Latvijā ir par 8%, bet, neskatoties uz to, pieprasījums joprojām pārsniedz piedāvājumu, saka Kulbergs.

Tāpat Kulbergs apstiprināja, ka arī piegādes termiņi ievērojami pagarinājušies: “Noteikti situāciju sarežģī konkrētais ierobežojums laikā, līdz kuram šī programma pieejama, jo, pasūtot mašīnu, tā uzreiz nekvalificējas atbalstam, tas notiek tikai tad, kad tā ir ieradusies Latvijā un ir notikusi reģistrācija. Un šeit parādās nopietna problēma, ka līdz ar karu Ukrainā un pārējiem sarežģījumiem auto ražošanā ir notikušas ievērojamas nobīdes un

vairums tirgotāju jaunām mašīnām līgumos šobrīd liek piegādes termiņu līdz pat vienam gadam.

Tad mēs varam rēķināt, ka šo programmu varam izmantot vien nepilnu gadu, kas ir par maz.”

Auto asociācijas vadītājs norādīja, ka nozare gaida līdzīgu atbalsta programmu arī juridiskām personām, kas krietni vairāk vairotu “zaļo” auto apriti satiksmē. Vides ministrijas Klimata pārmaiņu departamenta pārstāvis Raimonds Kašs skaidro, ka joprojām tapšanas stadijā ir nosacījumi līdzīgai programmai, kurā elektroauto ar atbalstu varēs iegādāt arī uzņēmumi.

“Mēs veidojam nosacījumus arī šāda veida atbalsta programmai. Tas gan būs cita finanšu instrumenta ietvaros, bet tas tiek veidots. Pats konkursa nolikuma projekts varētu būt šī gada otrajā pusē, bet reāla darbība tikai nākošgad,” pastāstīja Kašs.

Tikmēr, fiziskām personām pērkot jaunu elektroauto, ir iespēja saņemt atbalstu 4500 eiro apmērā un lietotiem elektromobiļiem un jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto – 2250 eiro. Vienlaikus papildu atbalstu 1000 eiro apmērā varēs saņemt par esoša transportlīdzekļa norakstīšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt