Iecerētās tramvaja sliedes Lielajos kapos skaršot vienu kapliču

Tramvaju līnijas izbūves gadījumā, kas ies cauri Lielajiem kapiem, tiks skarta viena kapliča, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” atzina "Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.

Degradēto teritoriju attīstības plānā iekļautā Skanstes iela, ir potenciālā vieta Rīgā, ko attīstīt, tāpēc Kohēzijas fonds piešķirs līdzekļus tramvaja izbūvei. Skanstes ielas rajonā atrodas “Arēna Rīga”, plānots atvērt dažādus birojus un bankas, kā arī starptautisku izstāžu zāli, pastāstīja Zaķis.

Tramvaja sliežu izbūves gadījumā, tiks skarta viena kapliča. Sarkanās līnijas, 250 metru posmā, ies pāri pazemes komunikācijām nevis pāri kapiem, raidījumā apliecināja Zaķis.

Taču līdz Kohēzijas fonda līdzekļu piešķiršanai, nepieciešami visi saskaņojumi. 17.oktobrī Rīgas dome iesniegs dokumentus fondā, tālāk paredzēta to apspriešana. “Dabūt zaļo gaismu kādām rīcībām, ir gada beigas, nākamā gada sākums,” atzina Zaķis.

Aizvien pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēkiem. “Savukārt no Purvciema cilvēki transportos brauc kā šprotes, tāpēc būtu jāveido transports tur, kur dzīvo cilvēki,” uzskata Lielo kapu draugu kopas pārstāve Rita Našeniece.

Biedrība regulāri uzkopj Lielos kapus. Našeniece akcentē, ka šogad Andrejam Pumpuram, kurš atdusas šajos kapos, ir jubileja: “Andreja Pumpura piemineklis tiek kopts no mūsu puses - mēs salabojām bruģi, sastādījām puķes un apkopām krūmus. Uz Armitsteda kapa nav nevienas puķītes.

Ja sastādīsim puķītes, varētu sataisīt smuku Armitsteda kapa pieturu.”

Tāpat pret tramvaja izbūvi ir Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Kultūras mantojuma politikas daļas vadītājs Jānis Asaris. Viņu nostāja ir, lai tramvaja līnija tiek veidota pašreizējos ielu gabarītos. “Mēs esam pret ielas gabarītu paplašinātu un nevēlamies, lai tiktu skarti kapi un kapličas būtu jāpārvieto,” raidījumā atzina Asaris.

Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.

Pēc brīvas gribas baznīca gan atdot kapus netaisās un par tiem no domes prasa kompensāciju.

“Mēs pretī vēlamies dažus zemesgabalus, kur varētu būvēt dievnamus,” raidījumā atzina Latvijas Evaņģēliski luteriskās Baznīcas Virsvaldes sekretārs Romāns Ganiņš.

Jau tika ziņots, ka jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma, un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti