Dienas ziņas

Darba tirgū zinošākā skola - Kuldīgā

Dienas ziņas

Dzīvo ārzemēs -- mācās Latvijā

Skolēnu autobusi -- ieguvums vai zaudējumi?

Gulbenes novadā var nākties atteikties no plīstošiem oranžajiem skolēnu autobusiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Skopais maksā divreiz, bet neapdomīgais trīsreiz – šo teicienu nu var attiecināt uz oranžajiem skolnieku pārvadāšanas autobusiem, kurus pašvaldības pirms trim gadiem saņēma gluži jaunus. Vairākos Gulbenes novada pagastos oranžie autobusi tiek remontēti mēnešiem ilgi, liekot apšaubīt ieguvumu no iepirkumā izvēlētā lētākā varianta. 

 

"Sāka lūzt jau pēc 20 tūkstošiem. Izrādās, ka viņi salikti no visādām pārpalikušām rezerves daļām," atklāj Stāmerienes pagasta skolēnu autobusa vadītājs Jānis Zariņš. Viņš norāda, ka katram no oranžajiem autobusies var būt atšķirīgas rezerves daļas. 

Stāmerienas 30-vietīgais autobuss ir saņemts Latvijas - Šveices sadarbības programmas ietvaros, bet, kā novērojis šoferis, likstas ir arī mazajiem autobusiem.

Mazie arī lūzt. Viņiem pat ir tā, ka jumts dalās pa šuvēm vaļā," viņš stāsta. 

Vēl viena no problēmām ir tā, ka trūkst rezerves daļu un lielākoties tās ir jāpasūta ražotājrūpnīcā. Līdz ar to ir dīkstāves, kas, kā norāda Stāmerienas pagasta pārvaldes vadītājs Ainārs Brezinskis, nes pašvaldībai zaudējumus.

"Pagājušajā gadā mums autobuss nostāvēja ap 2,5 mēnešus Ozolniekos remontā. Bijām spiesti no 1.septembra ņemt nomas autobusu, un tās arī ir papildu izmaksas un, protams, rezerves daļas nevarēja uzreiz iegādāties," atklāj Brezinskis. Pēc viņa aprēķiniem par remontu un jauna autobusa nomu pagasts iztērējis ap 10 tūkstošiem latu. 

Stāmerienas pagasts jau nav vienīgais, kuram ir likstas ar skolnieku autobusu, tādas, kā stāsta Tirzas pagasta pārvaldes vadītājs Česlavs Barkovskis, ir arī viņa pagastā, kuram arī ir 30-vietīgais Latvijas – Šveices programmas autobuss.

"Problēmas ir nedaudz mazākas, ja Aināram [Stāmerienas pagastā] tās bija pagājušajā gadā, tad man tās ir šogad," viņš klāsta.

"Autobuss varēja būt kvalitatīvāks, ja būtu sērijveida ražojums, nevis komplektēts speciāli priekš šī iepirkuma, tad vismaz ar remontiem būtu bijis vienkāršāk," norāda Barkovskis.

Šie autobusi vidēji trīs gadu laikā nobraukuši ap 89-96 tūkstošus kilometru, kas nav tik daudz, uzskata Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Caunītis.

Viņš atzīst, ka vainojams ir apstākļu kopums – mūsu ceļi un jau sākumā no rūpnīcas nākušie nekvalitatīvie autobusi.

"Šis konkrētais modelis varbūt ir bijis eksperimentālais, kas nav sevi attaisnojis. Ja skatījāmies tikai cenu un sēdvietu skaitu, tad varbūt nebija vēl kāds apstāklis pavērtēts," viņš saka.

Gulbenes novadā kā vienu no galvenajām vainām uzskata arī iepirkuma procedūru, kuras rezultātā nākas maksāt par lēti pirkto.

Līdzīgas problēmas parādās arī citos pagastos, un tagad Gulbenes novada pašvaldība ir jautājuma priekšā – būs jāatver maks, lai gādātu vismaz trīs jaunus skolēnu autobusus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Tā Gulbenes novada deputātiem nu jālemj pat par trīs jaunu skolnieku autobusu pirkšanu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti