Kā ik gadu bānīša svētki aizvadītajās brīvdienās pulcēja kuplu skaitu interesentu, taču arī ikdienā to savā maršrutā iekļauj daudzi tūristi. Reģionam tas ir nozīmīgs tūrisma objekts, jo pa vēsturisko šaursliežu dzelzceļu, kas saglabājies 33 kilometru garumā, bānītis aizvien pārvadā pasažierus. Gadā tie ir aptuveni 20 tūkstoši. Pašvaldības gan apzinās, ka tas nav peļņu nesošs projekts, tāpēc arī ir zināmas bažas par to, kāds būs finansējuma modelis turpmāk.
““Latvijas dzelzceļam”, protams, ir savas intereses. Viņi saka, vai viņiem vieniem tas jāfinansē, ka tam jābūt nofiksētam valsts budžetā. Par to šis jautājums, kāds finansējums būs - vai tas būs no valsts budžeta pa tiešo, vai arī “Latvijas dzelzceļam” tikai tiks uzlikts slogs,” stāsta Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Andris Apinītis.
Pašreizējais finansējuma modelis ir spēkā līdz 2018.gadam, kad jābūt izstrādātam jaunam daudzgadu līgumam un ne tikai bānītim, bet visām dzelzceļa struktūrvienībām.
Uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš” informē, tā interesēs ir saglabāt kultūrvēsturisko mantojumu, taču valsts noteiks, kādā kvalitātē, kādus ceļa posmus uzturēt un kā nodrošināt finansējumu.
Bānīša apsaimniekotājs cer, ka bānītim būs iespēja attīsties.
“Es domāju, ka tas ir valsts mārketings. Cilvēkiem, kuri atbrauc no ārzemēm, ir kaut kas jāredz, un šī ir tā lieta, ar ko lepoties,” pārliecināts SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” valdes loceklis Aldis Kreislers.
Uz bānīša svētkiem bija uzaicināts arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība). Lai arī sarunas vēl turpināsies, ministrs uzsvēra, ka finansēšanas kārtība, kāda tā jau iedibināta daudzus gadus, darbojas labi, līdz ar to būtiski arī nemainīsies.
Bānīša svētku laikā ministrs arī iepazinās ar kopējo dzelzceļa infrastruktūras noslodzi Gulbenē. Ņemot vērā pozitīvo tendenci kravu apgrozījuma pieaugumam, tālākā nākotnē pat varētu sākt diskusijas par līnijas atjaunošanu uz Krievijas pusi, ziņo Vidzemes Televīzija.
Jau tika ziņots, ka šajā nedēļas nogalē Gulbenes - Alūksnes bānītis svinēja 113.jubileju.