Dienas ziņas

LLU iedibina balvu "Uzņēmējs nākotnei"

Dienas ziņas

Tīsu poligonā izspēlē kaujas ainas

Skolotāji meklē risinājumus, kā dažādot mācības

Gulbenē prasmēs balstītas zināšanas mācās iegūt kopā ar ārvalstu aktīvistiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Kā zināms, Latvijā noteikts jauns mērķis izglītības sistēmā  - zināšanas balstīt kompetencēs un prasmēs. Tas nozīmē iekļaut arī vairāk aktivitāšu un skolēnos rosināt spēju pieņemt patstāvīgus lēmumus. Gulbenē skolotāji jau divus gadus strādā pie līdzīgiem mērķiem, eksperimentējot ar mācību vidi, un atzīst, ka tas ir viens no elementiem, kas maina skolēnu iesaisti mācībās.

Gulbenes skolu sadarbība ar vietējo jauniešu centru, un citām pilsētām Nīderlandē un Spānija sākās tad, kad trīs jaunieši satikās ar mērķi izpētīt, kas tieši skolēniem mācību procesā liek justies garlaikotiem un kā skola var kļūt par vietu, kas jauniešos rosina savas idejas, patstāvību un arī radošumu. “Katram bija sava interese.

Man bija svarīgi atklāt kā fiziskā vide var veicināt radošumu, Načo gribēja sarast, ko darīt, lai formālā vide būtu radošāka," norāda projekta "Looking ar learning" koordinatore Rūta Kronberga.

Visu šo aktivitāšu kopumu Rūta no Latvijas, Gabī no Nīderlandes un Načo no Spānijas nosaukuši par “Looking at Learning” jeb skats uz mācīšanos, un pamanījuši, ka mācību procesu nepieciešams ne tikai papildināt, bet mainīt, maksimāli atceļot laika limitus un dažādojot izmantotos mācību materiālus.

“Ļaut formālajā izglītības vidē ienākt interaktīvām mācību metodēm, vairāk grupu darbiem, mainīt skolotāja lomu, kad skolotājs nav vienīgais, kas vada visus procesus, kas visu plāno, bet mācīties uzticēties skolēniem," mērķus uzskaite Kronberga.

Nīderlandes kolēģiem izaicinājums bijis aktivitātēs iesaistīt cilvēkus ar īpašām vajadzībām, kuriem ikdienā netiekot dota tik liela izvēles brīvība kā citiem cilvēkiem. Savukārt Spānijā meklēts veids kā jauniešus ieinteresēt formālajā mācību procesā, to dažādojot.

“Es pamanīju, ka Latvijā skolotāji ļoti centās strādāt ar dažādām neparastām metodēm. Tas uzreiz dod visam mācīšanās procesam enerģiju. Bet Spānijā, jūs ziniet, mēs esam skaļāki un aktīvāki paši par sevi, tāpēc mūsu skolēnus vajag ieinteresēt tieši mācību procesā, jāpielāgo mācību materiāli," pauž projekta koordinators Spānijā Ignasio Saldago.

Ignasio no Spānijas teic, ka ir labi, ka attīstas neformālā izglītība, bet to ir jāsavieno ar skolās notiekošo, jo tā visa galu galā ir mācīšanās

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti