RAF mikroautobusa "Latvija" pirmsākumi meklējami šeit pat, Rīgā, Duntes ielā. Ideja par mikroautobusu dzimst 50.gados, kad visā Eiropā ļoti populāri kļūst "Volkswagen" busiņi, kas tautā saukti par ‘’bītliem’’. Un 1955. gadā RAF rūpnīcas konstruktori arī aizbrauc uz Ženēvas izstādi, ierauga šo brīnumu un konstatē, ka Latvijā arī jābūvē šāds mikroautobuss. Un salīdzinoši neilgā laikā, līdz 1960. gadam, tas arī top Latvijā.
Šim automobilim pamatā ir ritošā daļa, paņemta no "Volgas GAZ21", un virsbūve ir pilnībā radīta tepat Latvijā. Kā šos auto atceras iedzīvotāji? Pirmkārt, kā mikroautobusus, kas pārvadāja pasažierus Rīgā, tāpat noteikti cilvēki atceras šos busiņus kā ātrās palīdzības mašīnas. Līdz mūsdienām šie modeļi ir saglabājušies nelielā skaitā.
Vēlāk nāca arī otrās paaudzes mikrobusi ‘’Latvija’’, kas jau ir vairāk pazīstami un kalpoja pie mums un visā Padomju Savienībā līdz pat 90. gadu sākumam. Ziemā gan ar šo auto bija tā, ka jāiemet aizmugurē kaut kas smags, kaut kanalizācijas lūkas vāks, lai varētu pabraukt slidenā laikā. Aizmugure ir ļoti viegla, un laba vadāmība ir tikai tad, ja aizmugurē pilns ar cilvēkiem.
Uz auto uzraksts ‘’Latvija’’ vienmēr bija veidots no metāla, vēlākajam modelim tas jau ir tādā 3D izskatā. Skaisto uzrakstu ‘’Latvija’’ taisīja tepat Latvijā, cilvēkiem tas ļoti patika, un nekur tas iekšējais patriotisms padomju laikā nebija zudis - daudzi to vēlējās savā īpašumā un uzskatīja par goda lietu to uzlikt uz motocikliem un citur vai vienkārši kolekcijai. Tas uzrakstiņš arī bija iespēja identificēties ar Latviju, zem tā nosaukuma domājot nevis lielo Padomju Sociālistisko Republiku Savienību, bet gan tieši savu mazo dzimteni Latviju.