Panorāma

Latvija saņems ES naudu, lai atgūtos pēc pandēmijas

Panorāma

Gausa vakcinācija; slimo un gaida sertifikātu atcelšanu

Konsultatīvais tālrunis – diennakts režīmā

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis sāk darbu diennakts režīmā

Lai atslogotu pašlaik tik aizņemtos ģimenes ārstus, ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 no pirmdienas, 31. janvāra, sāk darbu diennakts režīmā. Uz zvaniem atbild mediķi, tas nav izziņu birojs. Tāpēc iedzīvotāji tiek aicināti konsultēties par medicīniskiem jautājumiem. Bet vaicājumus, kas saistīti ar karantīnas ilgumu vai testēšanās iespējām, uzdot epidemiologiem un laboratorijām.

Viens liels zvanu centrs nu jau ir pagātne. Pandēmijas laikā zvanu centra eksperti izsēdināti pa kabinetiem, lai mazinātu iespēju inficēties. Slimo visapkārt, ģimenes ārstiem darba daudz, tāpēc ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis kopš šodienas strādā diennakts režīmā. Iepriekš tas strādāja vien laikos, kad ģimenes ārsti nepieņem.

"Tas kopējais apkalpoto skaits pašlaik diennaktī ir pāri par 1000. Tātad to nodrošina tieši šie seši cilvēki, un gaidīšanas laiks var būt saistīts tikai ar to, ka kādās noteiktās stundās var būt lielāki sastrēgumi," stāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadītāja Liene Cipule.

Viņa norādīja – uz zvaniem atbild neatliekamās palīdzības mediķi. Ne  epidemiologi, ne laboratorijas darbinieki. Tāpēc jautājumi par karantīnas ilgumu vai testēšanas iespējām paliks bez atbildes, vien vairos zvanu rindas garumu. Dienestā lūdz to ievērot. Šīs dienas laikā puse no zvaniem bijusi nesaistīta ar medicīnu.

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis paredzēts viegla rakstura medicīnisku problēmu risināšanai un konsultēšanai.

"Tiem, kam ir parādījušies Covid-19 simptomi. Arī viņi ir satraukti dažkārt par to, kā tas varētu attīstīties, un tiešām vēlas par katru šo izmaiņu savā ķermenī pakonsultēties. Un tam arī mūsu dakteri ir domāti un šo konsultāciju sniedz. Mēs nevaram izsniegt darba nespējas lapas, mēs nevaram izrakstīt attālināti nevienu recepti, mēs arī nevaram koriģēt ārsta nozīmēto terapiju vai vērtēt analīžu rezultātus, ko mums bieži vien uzdod, cerot iegūt viedokli pa telefonu," teica Cipule.

Dienesta vadītāja norādīja, ka tālruņu līnija izveidota tā, lai nepieciešamības gadījumā izsaukumu varētu novirzīt arī neatliekamās palīdzības dispečeriem un veikt izsaukumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt