Sadaļas Sadaļas

4. studija

4. studija

4. studija

Cilvēki ar invaliditāti vēlas strādāt. Cik atsaucīgi ir darba devēji un valsts likumdošana?

Gadiem ilgi pamests kuģis rūsē upes vidū un apdraud laivotājus.

Gadiem ilgi pamests kuģis rūsē Lielupes vidū un apdraud laivotājus

Gadiem ilgi pamests kuģis apdraud laivotājus Lielupē, jo pie lielākām vēja brāzmam tas tiek iepūsts kuģu ceļā. Kāpēc šādu neērtību tā arī nav izdevies atrisināt?

"Mums ostas akvatorijā uz kuģu ceļa atrodas vecs kuģis, vraks, un, ja pūš ziemeļrietumu vējš, tas nostājas tieši kuģu ceļam pa vidu. Pastāv aizdomas, ka tas nav svaigākais kuģis, ka tas var noslīkt. Vienreiz jau tāds precedents bija, tajā vietā stāvēja vēl viens cits kuģis blakus, aptuveni 7 gadus atpakaļ, un tas noslīka. Apkārt izveidojās liels eļļas, naftas pleķis, pēc tam tur tika veikti glābšanas darbi (..)," klāstīja burātājs Mārtiņš Brencis.

Ostas pārvaldē skaidroja, ka ar šo kuģi likstas ir jau teju 10 gadus, bet atrisināt problēmu tā arī nav izdevies.

"Šis kuģis mums ir zināms un ir problēma jau ilgstoši. Esam sazinājušies ar īpašnieku, ostas uzraugs ir personīgi ar viņu ticies un runājis, bet īpašnieks atsakās reaģēt uz mūsu lūgumu un prasību kuģi tomēr pārvietot.

Kuģis ir atradies dažādās vietās šo gadu laikā, ir bijis arī noenkurots krastā, bet, tā kā šo zemi iegādājās privātpersona, viņš lūdza kuģa īpašnieku pārvietot kuģi no krasta, tad tas nonāca blakus kuģu ceļam – nu, jā, šī ir tāda iemilzusi problēma," atzina Jūrmalas ostas pārvaldes pārvaldnieka amata pienākumu izpildītāja Laura Sutta.

Burātājs Mārtiņš norādīja: "Kuģim nav jābūt kuģu ceļā gadiem ilgi, un it īpaši tas rada bīstamību nakts laikā, kad kāds tur iet garām, jo nav arī izgaismots un kuģis var arī pārvietoties. Ja tur kāds airētājs vai supotāji, kas tagad ir ļoti populāri un modē, brauc garām, uzpūš vēja brāzma no otras puses, un tas var strauji mainīt savu atrašanās vietu, un, ja tu tam neuzskrien, tas tev var uzkriet virsū. Divus gadus atpakaļ tas atsējās no krasta puses vaļā, jo bija pietauvots pie krasta – tur viena daļa, un otra daļa bija upē, pa vidu iemests enkurs un stāvēja ar diviem striķiem pietauvots."

Pēc Mārtiņa domām, šis kuģis būtu vai nu jāpiesien tuvāk krastam, lai nebūtu kuģu ceļā, vai – ideālā gadījumā, jāpārvieto citur.

Tikmēr  Jūrmalas ostas pārvaldes pārvaldnieka amata pienākumu izpildītāja sacīja: pašlaik kuģis atrodas ārpus kuģu ceļa, bet ir bijušas situācijas, kad tas pie stipra vēja ir sagriezies un kāds stūris ir uz kuģu ceļa. "Ir arī bijušas situācijas, kad enkura ķēde, kas to notur, ir pārtrūkusi, un tajos gadījumos ostas uzraugs dodas labot situāciju un novieto kuģi atpakaļ."

Situācija no malas izskatās dīvaini un drīzāk atgādina bezdarbību – gadiem ilgi kuģis sagādā problēmas, bet to tikai pastumj malā, kas nav ilgtermiņa risinājums, jo, uzpūšot stiprākam vējam, to atkal iepūš kuģu ceļā.

"Vienīgais risinājums pašlaik ir, kad tas atrodas kuģu ceļā, kad traucē satiksmi, to tomēr kaut kur pārvietot uz drošāku vietu. Vienīgais variants ir piestātne “Jūrmala”, bet tad attiecīgi ostai nāksies piedzīt zaudējumus par pārvietošanu no šī kuģa īpašnieka. No mūsu puses būs tālākās darbības informēt valdi un meklēt risinājumus," teica Sutta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt