"Simt jau ir uzstādīti un simts plus, kur dalās uz pusēm – "mulāžas" un iekārtas, kas fiksē ātrumu," sacīja Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dmitrijs Trofimovs.
DATI
2018. gadam noslēdzoties, tika nodrošināta 100 fotoradaru darbība, tai skaitā:
- Rīgas reģionā – 46 fotoradari;
- Zemgales reģionā – 13;
- Kurzemes reģionā – 11;
- Vidzemes reģionā – 21;
- Latgales reģionā – 9 fotoradari.
Avots: Iekšlietu ministrijas ziņojums
Par šīs naudas avotu varētu kalpot Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dividendes, sprieda Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs.
Jau šobrīd fotoradari ne vien fiksē ātruma pārkāpumu, bet pārbauda, vai pārkāpējam ir izieta tehniskā apskate, ir obligātā apdrošināšana OCTA un samaksāta autoceļu lietošanas nodeva. Turpmāk fotoradaru funkciju sarakstu plāno papildināt.
Piemēram, saslēdzot stacionāros foradarus ar luksoforu kontrolieriem, tie spēs kontrolēt to, vai vadītājs ievēro luksofora signālu.
Pārbaudi plāno īstenot trijās vietās – Berģos (Brīvības gatvē pie ēkas Nr 441) un Piņķos, Rīgas apvedceļa ((Salaspils – Babīte) (A5) 37,3.km) abos virzienos braucošajai transportlīdzekļu plūsmai. Šobrīd iespējamais ieviešanas termiņš ir šī gada oktobris.
DATI
Policija par sarkanā luksofora signālu neievērošanu pieķēra:
2017. gadā 5630 spēkratu vadītājus.
2018. gadā 3999 spēkratu vadītājus.
2019.gadā (līdz 10. jūlijam) 2253 spēkratu vadītājus.
Avots: Valsts policija
Viņš norādīja, ka šogad līdz 10. jūlijam ir konstatēti aptuveni 2 200 vadītāju, kuri turpināja ceļu pie sarkanās gaismas. Kopumā gada laikā to skaits varētu būt līdzīgs kā 2017. gadā.
"Lielākais protokolu skaits ir bijis 2017. gadā, kad tika sastādīti 5630 protokoli. Šogad pieļauju iespēju, ka tas skaitlis būs mazāks nekā 2017. gadā, bet, protams, lielā mērā tas ir saistīts ar policijas kapacitāti. Diemžēl mūsu rindās policijas darbinieku trūkst," teica Krapsis.
Kur un kad var uzsākt luksoforu kontroles pilotprojektu, pagaidām nav zināms. Ceļu satiksmes drošības padomē patlaban apspriež to, kā tas varētu darboties.
"Tā ir kamera ar kaut kādu programmatūru, kas filmē, kā autovadītājs ievēro luksofora signālu konkrētajā krustojumā. Tātad, pie kādas gaismas konkrētais autovadītājs iebrauc. Ja viņš iebrauc pie sarkanās vai dzeltenās gaismas, tātad tas tiek nofotografēts vai uzfilmēts. Informācija tiek nodota CSDD, tiek apstrādāta, nodota mums vai otrādi, atkarībā no tā, ko mēs šajā projektā sapratīsim, kā tas darbojas," skaidroja policijas pārstāvis.
Pilotprojekts izmaksās 300 000 eiro, to plāno segt no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja līdzekļiem. Ja viss ies, kā plānots, arī to uzsāks šogad.