Panorāma

Sola mainīt prēmēšanas sistēmu brīvostā

Panorāma

Atklāj regates Rīgas posmu

Cīņa pret pārkrautām kravas automašīnām un vadītāju nogurumu

FOTO: Reida laikā kontrolē kravas automašīnas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Izplatītāki kravas autovadītāju pārkāpumi, kas reizumis noved arī pie traģiskām sekām, ir krietni pārkrautas smagās automašīnas un noguruši šoferi. Lai aktualizētu un pievērstu uzmanību šīm problēmām, visā Eiropā norisinās Autopārvadājumu uzraudzības nedēļas aktivitātes. Arī Latvijā valsts policija ceturtdien pastiprināti kontrolēja kravu pārvadātājus.

No vienas puses, daudz smago mašīnu uz ceļiem liecina, ka bizness plaukst un ekonomika attīstās. No otras puses, šādu pārbaužu veicēji atzīst, ka viņiem nepietiek resursu lai novērstu problēmas, kas saistās ar smagā transporta kustību.

Nosvērt smago automašīnu un pārbaudīt, cik ilgi šoferis pavadījis pie stūres, vairs nav tehniski sarežģīti, taču gana laikietilpīgi un prasa daudzu ceļu policistu piesaisti. Vispirms mobilai ekipāžai ir jāatved pārbaudei nolemtais un pēc tam speciālistiem jāveic pārējās darbības.

Pirmā automašīna pārbaudi iztur, krava normas robežās, pareizi nostiprināta un šoferis možs. Vadītājs atzīst, ka kārtībai jābūt un šādas pārbaudes ir ierastas.

Otrajā pārbaudē jau rodas problēmas: atļautā masa nav pārsniegta, taču klāt nav oriģinālo dokumentu, kas ļauj vest smagās kravas. Jāraksta paskaidrojums, jākavē laiks. „Man ir atļauja Valmierā, es tur katru dienu netieku, man ir izdruka, bet tas neder. Tagad jāraksta paskaidrojums. Birokrātija!” tā kravas autovadītājs Jānis.

Ceļu policijas vadība atzīst - kopš pirms diviem gadiem smago auto kontrole nonākusi viņu pārziņā, pārkāpumu skaits mazāks nekļūst. Šogad vien noformēts vairāk nekā pusotrs tūkstotis protokolu. Bieži ir pārsniegta maksimāli atļautā krava, kas gan bojā ceļus, gan padara auto grūtāk vadāmu. Tāpat netiek ievērots obligātais atpūtas laiks. Aug risks, ka šoferis stūrē jau pārāk noguris.

„Ja vadītājs aizmieg pie stūres, tad sekas ir līdzvērtīgas tam, ja brauc dzērumā. Ja vadītājs aizmieg, ja tas ir smagais baļķvedējs, tad jārēķinās, kādas sekas var būt. Var izbirt krava. Ja pretī brauc vairāki transoprta līdzekļi, var būt vairāk cietušo,” skaidro Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre.

Policijas pārstāvji atzīst, ka pārbaudes uz ceļiem ir daļēji efektīvas, jo likt pārkāpumus novērst var piespiest vietējos uzņēmumus, savukārt uz caurbraucējiem no ārvalstīm ietekmes sviras ir vājākas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti