Panorāma

Siers top arī no kazas piena

Panorāma

Panorāma

Latvija saņem jaunos elektrovilcienus

FOTO: Latvija saņem pirmos jauno elektrovilcienu vagonus

32 gadus pēc pēdējā vilcienu sastāva nomaiņas Latvija saņem daļu no pirmā jaunā elektrovilciena, tā informē AS "Pasažieru vilciens". Vagoni piegādāti agrā 23. jūnija rītā un šobrīd gaida pārējo vilciena sastāvu, kuru piegādās nākamnedēļ.

FOTO: Latvija saņem pirmos jauno elektrovilcienu vagonus
00:00 / 02:52
Lejuplādēt

Šī ir vēsturiska diena Latvijas vilcienu satiksmē – agrā rītā Rīgā nogādāti pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni. Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotie vagoni Rīgā piegādāti pa sauszemes ceļu ar divām kravas automašīnām. Atlikušos divus šī vilciena vagonus plānā piegādāt nākamnedēļ, tad arī akciju sabiedrības "Pasažieru vilciens" ekspertu komanda to samontēs un izmantos dažādām pārbaudēm Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, tā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Kara dēļ diemžēl vilcienus nevarēja vest caur Ukrainu, līdz ar to bija jāizvēlas cits atvešanas veids," skaidro Grigulis. "Līdz ar to, nācās nojaukt visu jumta aprīkojumu, nācās nojaukt visus riteņu pārus un atkārtota salikšana notiks šeit, Latvijā. Pēc tās pirmkārt, būs jāsāk testēt šis vilciens – vai visām tehniskajām specifikācijām viņš atbilst, vai viņš ir drošībai atbilstošs – to nosaka gan Latvijas vietējās institūcijas, gan arī Eiropas institūcijas. Līdz ar to, šis gads aizies vairāk testēšanas režīmā."

Līdz 2023. gada beigām kopumā "Pasažieru vilciens" saņems 32 elektrovilcienus. Katrs sastāvēs no četriem vagoniem. Viena vilciena garums būs 109 metri, un tajā sēdvietas būs 436 pasažieriem. Tajos būs arī ērta iekāpšana, gaisa kondicionieris un ergonomiski krēsli. Kā arī – vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") Latvijas Radio skaidro, ka šī ir nozīmīga diena vilcienu satiksmei Latvijā: "Pirmo reizi pēc 32 gadiem Latvija saņem jaunus elektrovilcienus. Pēdējais vecais sastāvs Latvijas dzelzceļā nonāca 1988-89. gadā. Kopš tiem laikiem ir bijuši vairāki mēģinājumi iepirkt jaunus vilcienus. Mēs esam pēdējie Eiropas Savienībā, kuri iegādājas jaunus elektrovilcienus un man ir liels gandarījums, ka tas beidzot ir noticis."

Lai uzņemtu jaunos elektrovilcienus, nepieciešami arī uzlabojumi infrastruktūrā. Piemēram, 48 dzelzceļa stacijās ir atbilstošā augstumā jāpaceļ peroni, to plāno izdarīt līdz gada beigām. Tāpat plānots veikt uzlabojumus, lai atsevišķos posmos ir iespējams braukt ar 140 kilometriem stundā. Tāpat ar laiku viesīs izmaiņas arī vilcienu grafikos, lai darba dienu rītos, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, tie kursē ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Pirmie testa braucieni jaunajiem elektrovilcieniem plānoti tuvākajos mēnešos, bet pasažieri pirmos braucienus var gaidīt vien nākamgad.

KONTEKSTS:

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.

Vēlāk piegādes termiņš pagarināts - pirmie 23 elektrovilcieni tiks piegādāti 2023. gada pirmajā pusgadā, atlikušie deviņi – nākamā gada 4. ceturksnī. 

Ministru kabinets  atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt