FOTO: Latvijā garākajam reģionālajam ceļam Krāslava–Preiļi–Madona atjaunoti divi posmi

Riebiņu novada Rušonas pagasta Kastīrē un Krustpils novada Atašienes pagasta svinīgi atklāti autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) divi pārbūvētie posmi – no Bašķiem līdz Preiļiem un no Steķiem līdz Atašienes krustojumam uz autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12), informē valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Atklājot pārbūvētos posmus, LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange uzsvēra, ka šis ir Latvijas garākais reģionālais ceļš, tas savieno Vidzemi un Latgali un ir ērtākais maršruts nokļūšanai no Krāslavas līdz Madonai. Pēc remontdarbiem tas ir ieguvis asfalta segumu visā garumā.

Būvdarbus posmā no Bašķiem līdz Kastīrei SIA "YIT Infra Latvija" uzsāka 2017. gada augustā. Projektā pārbūvēts 13 kilometru garais iepriekš nokalpojušais ceļa posms.

Izbūvēta jauna segas konstrukcija: ieklātas divas kārtas asfalta, šķembu un salizturīgā kārta. Veikti apjomīgi zemes darbi – visā trases garumā notikusi ievērojama apjoma kūdras pamatu nomaiņa ar smilti un nostiprinātas nogāzes. Atjaunoti tilti pār Preiļupi un Jašu. Posmā ir uzlabota satiksmes drošība, atjaunota ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas. Būvdarbu līgumcena ir 17,464 miljoni eiro (ar PVN), no kuriem 85% līdzfinansēja Eiropas Reģionālā attīstības fonds (ERAF).

Posmā no Steķiem līdz Atašienei būvdarbus SIA "Binders" uzsāka 2017. gada augustā, un to laikā pilnībā pārbūvēti ceļa pamati un ieklātas divas jaunas asfalta kārtas 11 kilometru garumā.

Ceļā iztaisnoti vairāki līkumi, kā arī no monolīta betona pārbūvēta Neretas upes caurteka. Posmā ir uzlabota satiksmes drošība un atjaunota ūdens novades sistēma. Būvdarbu līgumcena ir 9,477 miljoni eiro (ar PVN), no kuriem 85% līdzfinansēja ERAF.

LVC atzīmē, ka abos posmos remontdarbus apgrūtināja stipras lietavas, kuras 2017. gadā skāra Latgali. Posmā no Steķiem līdz Bašķiem, kur tika izbūvēta caurteka Neretas upei, lietavu laikā upe izgāja no krastiem, savukārt posmā no Preiļiem līdz Bašķiem ceļa pamatu stabilizācijai bija jāmaina grunts līdz deviņu metru dziļumam, un šos darbus arī pamatīgi apgrūtināja stiprais lietus. Lietavu dēļ remontdarbu zonās grunts bija pārmitrināta, tāpēc caurbraukšana bija apgrūtināta.

Valsts reģionālais autoceļš P62 ir garākais reģionālais autoceļš Latvijā, tā kopgarums ir 148,3 kilometri.

Pēc grants seguma posma no Steķiem līdz Atašienes krustojumam pārbūves šis ceļš tagad ir asfaltēts visā tā garumā.

Garantijas laiks būvdarbiem ir pieci gadi. Ja šajā periodā konstatēs kādus būvdarbu defektus, tie būvniekiem būs jālabo par saviem līdzekļiem, norāda LVC.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti