Dienas ziņas

Remontdarbu laikā atrod vēsturiskas kāpnes

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Atklāj atjaunoto Vidzemes šosejas posmu pie «Sēnītes»

FOTO: Atjaunotais Vidzemes šosejas posms pie «Sēnītes»

80 tūkstoši tonnu asfaltbetona, 235 tūkstoši tonnu šķembu, vairāk nekā 300 ceļazīmes un – pusotrs tūkstotis rožu stādu. Tas viss bija nepieciešams, lai īstenotu pēdējo gadu lielāko būvdarbu objektu uz valsts autoceļiem – Vidzemes šosejas atjaunošanu posmā no Garkalnes līdz “Sēnītei”. Trešdien, 26. augustā, atjaunotais objekts svinīgi atklāts.

ĪSUMĀ:

  • Būvdarbi Vidzemes šosejas posmā pie "Sēnītes" tika sākti 2019. gada pavasarī.
  • Būvdarbus veica "Binders un ACB" par līgumcenu 46,58 miljoni eiro (ar PVN).
  • Ceļa segas pārbūvi projektēja SIA "Polyroad".
  • Ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju.
  • Atjaunoti septiņi tilti un divi tuneļi.
  • Ministrs Linkaits  paveikto vērtēja atzinīgi un solīja palielināt šajā posmā atļauto ātrumu.

Noslēgumam tuvojas pēdējo gadu darbīgākā ceļu būves sezona Latvijā. Arī rudens vairs nav aiz kalniem. Un šogad aizbraukt aplūkot “zelta rudeni” Siguldā varēs krietni ātrāk un ērtāk, jo nupat pēc atjaunošanas satiksmei svinīgi atvērts atjaunotais satiksmes mezgls pie bijušā restorāna “Sēnīte”

Būvdarbi tika sākti 2019. gada pavasarī, un tos veica piegādātāju apvienība "Binders un ACB" par līgumcenu 46,58 miljoni eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta un Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Segas pārbūvi projektēja SIA "Polyroad".

VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) paziņojumā medijiem atzīmēja, ka atbilstoši projektam ceļa brauktuves sega pārbūvēta, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar cementu, izlīdzināts, un tam pa virsu trijās kārtās ieklāts jauns asfalta segums. Atjaunoti deviņi ceļu pārvadi "Sēnītes" mezglā un pie Vangažiem, Straujupītes caurteka Vangažos un gājēju tunelis pie "Sēnītes", ceļa sega pārbūvēta arī Valmieras šosejas (A3) sākumposmā, un atjaunots segums uz tilta pār Gauju.

"Šis ir labs piemērs, kādam ir jābūt labam galvenajam ceļam. Tādiem nākotnē jābūt visiem galvenajiem valsts autoceļiem. Galvenie ceļi ir mūs transporta sistēmas pamats un mugurkauls. Kā zināms, esam ieplānojuši, ka nākamo 10 līdz 15 gadu laikā ap Rīgu jātop ātrgaitas šosejām. Un tas, kas ir jau izdarīts šeit, nebūs jāpārtaisa, vien jāpapildina, tai skaitā ar divlīmeņu šķērsojumiem. Jau šobrīd paveiktais darbs var iepriecināt visus, bet no nākamās sezonās šajā posmā varēs uzstādīt zīmi 110 km/h. Iepriecina arī izvietotās ceļazīmes un norādes, jo kļūst aizvien saprotamākas autovadītājiem," atklājot Vidzemes šosejas posmu, sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija). 

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atzina, ka LVC kā pasūtītājam sarežģītākais bija projekta pats sākums, kad bija skaidrs, ka ar esošo finansējumu nepietiks, lai visu posmu savestu kārtībā. "Esam pateicīgi valdībai, kura toreiz pieņēma lēmumu par papildu finansējumu, un 2019. gada pavasarī darbi varēja sākties," sacīja Lange.

Darbu veikšanas gaitā vairāki autovadītāji sūdzējās par viļņiem un plaisām jaunajā segumā. Arī “Panorāmā” par to ziņoja. LVC vadība apgalvo – šobrīd visas nepilnības esot novērstas.

"Mēs esam priecīgi par to, ka autovadītāji iesaistās un komentē. To mēs sakām visiem būvniekiem un citiem iesaistītajiem – ka mums ir vairāk nekā 2 miljoni būvuzraugu, kas seko līdzi ceļu būves procesam. Es varu apliecināt, ka tas viss, par ko autovadītāji bija satraukušies, ir novērsts. Būvdarbu laikā tur, kur bija problēmas, kur konstatējām neatbilstības noteiktajām prasībām, būvnieks par saviem līdzekļiem veicis koriģējošās darbības jeb pārbūvējis. Gala rezultāts ir labs, un objektam ir piecu gadu garantija. Ja šajā laikā tiks konstatētas kādas problēmas, tad būvnieks bezierunu kārtībā šos defektus novērsīs par saviem līdzekļiem," norādīja Lange.
 
Patlaban aktuālajā melno punktu kartē (2017.-2019.) uz Vidzemes šosejas Vangažos ir melnais punkts jeb satiksmei potenciāli bīstama vieta. Veicot būvdarbus, ir veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi, pēc kuriem satiksmes drošības situācija tur uzlabosies. Minētajos trijos gados Vangažos bija notikuši astoņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trīs – ar cietušajiem. Iemesls satiksmes negadījumiem, braucot Rīgas virzienā, bija Gaujas ielas pieslēgums Vidzemes šosejai un sabiedriskā transporta pieturvieta. Tagad pieturvietas Vangažos abos braukšanas virzienos kopā ar Gaujas ielas pieslēgumu ir atdalītas no šosejas ar drošības saliņām, turklāt pieturvieta ir pārcelta aiz Gaujas ielas pieslēguma un vairs neaizsedz redzamību, norādīja LVC. Arī pie Sorbām ir izbūvētas satiksmei drošas sabiedriskā transporta pieturvietas.
 
Drošības uzlabošanas nolūkā ir pārceltas apgriešanās vietas, arī abas Vangažos esošās – katra 400 metru tālāk braukšanas virzienā. Pie katras apgriešanās vietas ir izveidotas ieskriešanās un bremzēšanas joslas. 
 
LVC arī norādīja, ka, izvērtējot ceļu satiksmes negadījumus šajā Vidzemes šosejas posmā, var konstatēt, ka iepriekš lielu daļu no tiem veidoja akvaplanēšana slapjā laikā, kam iemesls bija seguma rises, kas tagad ir likvidētas. Satiksmes drošību posmā ir uzlabojusi arī dzelzceļa pārbrauktuves likvidēšana un liela izmēra ceļa zīmju uzstādīšana. Posmā kopumā ir uzstādīts vairāk nekā 17 km metāla drošības barjeru un 1371 signālstabiņš. 
 
“Katrs objekts rada pievienoto vērtību. Šis ir pilnveidojis sabiedrības izpratni par būvniecības  objektos notiekošo un to, kādam jābūt rezultātam. Pusotra gada laikā ceļa lietotāji ieguva informāciju un izpratni, kā ceļi tiek būvēti un ko ceļinieki dara. Paldies LVC par darbu sabiedrības izglītošanā un uzticību mums. Satiksmes organizācija bija lielais izaicinājums, bet mēs tikām galā,” atklājot posmu, teica ceļu būves firmas "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja. 

Grafika: AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC)

Savukārt Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics, uzrunājot klātesošos, pateicās ceļiniekiem par darbu ne tikai Siguldas un visas Vidzemes iedzīvotāju vārdā, bet arī visas pasaules tūristu vārdā. “Tagad ceļš uz pasaules skaistāko rudens galamērķi – Siguldu un Turaidu – būs komfortabls un priecēs ceļotājus,” teica Mitrevics. 

Veicot būvdarbus, posmā ieklāti 180 000 tonnu asfaltbetona, veikti grunts darbi 575 000 m³ apjomā, iestrādātas šķembas 235 000 tonnu apjomā, izbūvēta drenāža 10 600 metru garumā un caurtekas 1 250 metru garumā, no tām divas ar diametru 2 m. Izbūvētas arī 13 pasažieru platformas un 6 pasažieru paviljoni, demontētas bijušā piegādes dzelzceļa sliedes uz bijušo dzelzsbetona rūpnīcu. Uzstādītas 39 rīkojuma ceļazīmes, 85 priekšrocības ceļazīmes, 123 norādījuma ceļazīmes un 109 virziena rādītāji un informācijas zīmes. Apzaļumošanas ietvaros iestādīti 1272 rožu stādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti