Dienas ziņas

Par Vienotības priekšsēdētāju pārvēlēta S.Āboltiņa

Dienas ziņas

Ierobežo meža cūku piebarošanu

Nogrimst Fonteina kuģis

Fonteina kuģītis nogrimis vaļā atnākušo korpusa šuvju dēļ

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Sestdienas rītā Liepājas ostas Tirdzniecības kanālā nogrimušajam, pie piestātnes pietauvotajam vietējā uzņēmēja Luija Fonteina kuģītim atnākušas vaļā iepriekš labotā korpusa šuves, rezultātā kuģī ieplūda ūdens, pēc sākotnējās apskates secinājuši ūdenslīdēji.

Nelielais zvejas kuģis “ Spurn” Liepājas Tirdzniecības kanālā blakus tramvaju tiltam stāvēja pietauvots jau kopš vasaras. Sliktā tehniskā stāvokļa dēļ tam atņemta kuģošanas atļauja, un  Liepājas ostas kontroles dienests informēja, ka jau vairākkārt īpašniekam Stīnam Lorensam jeb Luijam Fonteinam aizrādīts, ka šī vieta tādam kuģim nav piemērota.

Kuģim bija vajadzīgs remonts, tas bija jāpārvieto uz remontrūpnīcu, bet līdz šim tas nebija izdarīts, pastāstīja Liepājas ostas kontroles dienesta vadītājs Imants Aizkalns.

Visticamāk kuģa sliktais tehniskais stāvoklis arī bijis iemesls, kāpēc tas sāka grimt. Ūdenslīdēji korpusā pamanījuši šuves, kas laiž cauri ūdeni. Notikuma vietu apsekoja Valsts vides dienests un ugunsdzēsēji - glābēji. Ieraugot, ka ūdenī nonākusi kuģa tilpnēs esošā degviela, ap to nekavējoties izlika absorbējošās bonas.

Valsts vides dienesta Liepājas reģionālās pārvaldes vadītāja Ingrīda Sotņikova pastāstīja, ka kuģa tilpnēs atradās aptuveni 100 litri degvielas. 

“Pagaidām tā ir kuģa sistēmā. Ja tas turpina grimt, tad spiediena rezultātā, degviela var nokļūt kanālā. Pagaidām izskatās, ka vienkārši kaut kādi netīrumi noskaloti no aparatūras,” stāstīja Sotņikova.

“Kuģis sēž uz grunti, uz dibena. Līdz ar to tas kuģis nav apgāzies apkārt un tālāk negrimst,” skaidroja Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.

Par kuģa izcelšanu atbildīgs tā īpašnieks - Fonteins. Viņš sestdien televīzijai sniegt interviju atteicās.

Savukārt ostas amatpersonas spriež, ka kuģīša izcelšanas darbu izmaksas varētu pārsniegt paša kuģa vērtību.

“Šeit arī kaut kādus celšanas mehānismu ir problemātiski izveidot. Pat grūti pateikt, vai ar krānu varēs piepacelt, jāmeklē citi ceļi,” sprieda Aizkalns.

Nogrimušais kuģis būvēts pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados Dānijā un joprojām  atrodas Dānijas kuģu reģistrā. Fonteins to šogad iegādājies, lai izmantotu izklaides braucieniem. Pagaidām kuģīša nākotne nav zināma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti