Nelielais zvejas kuģis “ Spurn” Liepājas Tirdzniecības kanālā blakus tramvaju tiltam stāvēja pietauvots jau kopš vasaras. Sliktā tehniskā stāvokļa dēļ tam atņemta kuģošanas atļauja, un Liepājas ostas kontroles dienests informēja, ka jau vairākkārt īpašniekam Stīnam Lorensam jeb Luijam Fonteinam aizrādīts, ka šī vieta tādam kuģim nav piemērota.
Kuģim bija vajadzīgs remonts, tas bija jāpārvieto uz remontrūpnīcu, bet līdz šim tas nebija izdarīts, pastāstīja Liepājas ostas kontroles dienesta vadītājs Imants Aizkalns.
Visticamāk kuģa sliktais tehniskais stāvoklis arī bijis iemesls, kāpēc tas sāka grimt. Ūdenslīdēji korpusā pamanījuši šuves, kas laiž cauri ūdeni. Notikuma vietu apsekoja Valsts vides dienests un ugunsdzēsēji - glābēji. Ieraugot, ka ūdenī nonākusi kuģa tilpnēs esošā degviela, ap to nekavējoties izlika absorbējošās bonas.
Valsts vides dienesta Liepājas reģionālās pārvaldes vadītāja Ingrīda Sotņikova pastāstīja, ka kuģa tilpnēs atradās aptuveni 100 litri degvielas.
“Pagaidām tā ir kuģa sistēmā. Ja tas turpina grimt, tad spiediena rezultātā, degviela var nokļūt kanālā. Pagaidām izskatās, ka vienkārši kaut kādi netīrumi noskaloti no aparatūras,” stāstīja Sotņikova.
“Kuģis sēž uz grunti, uz dibena. Līdz ar to tas kuģis nav apgāzies apkārt un tālāk negrimst,” skaidroja Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.
Par kuģa izcelšanu atbildīgs tā īpašnieks - Fonteins. Viņš sestdien televīzijai sniegt interviju atteicās.
Savukārt ostas amatpersonas spriež, ka kuģīša izcelšanas darbu izmaksas varētu pārsniegt paša kuģa vērtību.
“Šeit arī kaut kādus celšanas mehānismu ir problemātiski izveidot. Pat grūti pateikt, vai ar krānu varēs piepacelt, jāmeklē citi ceļi,” sprieda Aizkalns.
Nogrimušais kuģis būvēts pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados Dānijā un joprojām atrodas Dānijas kuģu reģistrā. Fonteins to šogad iegādājies, lai izmantotu izklaides braucieniem. Pagaidām kuģīša nākotne nav zināma.