Panorāma

Juristu eksāmena rezultāti atspoguļo problēmas nozarē

Panorāma

Šomēnes pastiprināti uzraudzīs sabiedrisko kārtību Rīgā

Elektro skrejriteņi nedrīkst palikt bez regulējumiem

Elektroskrejriteņu vadītājiem šovasar, iespējams, būs stingrākas prasības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Viens no ''mīļākajiem'' dzērājšoferu transporta veidiem ir elektroskrejriteņi. Viegli pieejami un grūti kontrolējami. Satiksmes ministrijā (SM) pauda, ka pienācis laiks to mainīt un cer, ka lielāka atbildība gan to īpašniekiem, gan vadītājiem būs šovasar.

Dzērājšoferu statistikā atsevišķu vietiņu izpelnījušies tie, kas kunga prātā kāpj uz elektroskrejriteņiem. Pērn, ar tiem braucot reibumā, cietuši 100 cilvēki. Arī slimnīcas ziņojušas SM, ka uz skūteriem gūto traumu ir daudz. Tostarp bērnu vidū, kas ar tiem uz ietvēm izklaidējas.

Pirmdien, 6. martā, Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē izskanēja vairākas versijas, kā skrejriteņus ierobežot. Transportlīdzekļa reģistrācija, valsts numurzīmes, OCTA polises un braukšanas ierobežojumi atsevišķās vietās. Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) pauda, ka stingriem regulējumiem varētu piekrist pat elektroskrejriteņu nomas uzņēmumi.

"Nesaskatu, ka obligāti šie iznomātāji pretotos. Jo viņi arī ir ieinteresēti drošībā. Nevienam nevajag ievainotos, vēl jo vairāk, ja tā ir tava biznesa sastāvdaļa," vērtēja CSDD pārstāvis Juris Kreicbergs.

To, ka kaut kas jādara, uzskata arī satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība), bet ko tieši – pagaidām vēl nezina.

"Paši redzam, ka šie elektriskie skrejriteņi mētājas visur. Arī nomas. Esam saņēmuši no Bērnu slimnīcas aicinājumu sakārtot normatīvo regulējumu. Jo viņi norāda, ka arvien vairāk cieš arī bērni," teica ministrs.

Lai saprastu, kas būtu labākais regulējums, būtu nepieciešams pētījums. Tam pagaidām zaļā gaisma vēl nav dota.

"Neguvām vēl īsti atbalstu turpināt līdzīgā garā ar šiem skrejriteņiem. Bet sarunas turpinās. Katrā gadījumā – plinti krūmos neesam metuši," teica satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

Risinājumiem jārodas jau šogad, nākamo mēnešu laikā par regulējumiem cer vienoties satiksmes ministrs.

"Tam regulējumam bija jābūt jau vakar. Es domāju, ka pāris mēneši. Visiem jāsanāk kopā un jāsaprot, lai visu intereses iekļautas, lai ir kompromiss un pats galvenais, lai cilvēku mobilitāte pilsētā ir iespējama. Jo pats par sevi šis pārvietošanās veids nav slikts. Tas ir ērts, viegli lietojams. Bet kaut kādam regulējumam ir jābūt," teica Vitenbergs.

Šovasar pieprasījumus pēc elektroskrejriteņiem, visticamāk, būs vēl lielāks nekā iepriekšējos gados, sacīja satiksmes eksperti. Viņi norādīja, ka Rīgā visas vasaras garumā plānoti plaši būvdarbi, kas nozīmē, ka cilvēki meklēs mazākus, ātrākus transportlīdzekļus, ar kuriem no sastrēgumiem varēs izvairīties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti