Panorāma

Izolācijā pēc kontakta ar slimu klientu no Krievijas

Panorāma

Panorāma

Elektrolīniju remonti rada neērtības

Elektrolīniju remonti rada neērtības zemes īpašniekiem

Uzņēmums “Sadales tīkls” pēdējos gados sācis intensīvu elektrolīniju aizsargjoslu un trašu tīrīšanu. Elektrības lietotājiem tas sola drošāku un stabilāku energopadevi, bet zemes īpašniekiem, kuru teritorijās atrodas elektrolīnijas, jāmācās sadzīvot ar “Sadales tīkla” darbinieku vizītēm.

Pēdējo piecu gadu laikā uzņēmumam “Sadales tīkls” izdevies uz pusi samazināt elektrības pārrāvumu skaitu Latvijā. No vairāk nekā 40 000 līdz nepilniem 20 000 gadījumu gadā. Tas panākts, veicot intensīvu elektrolīniju attīrīšanu no apauguma, izzāģējot bīstamos kokus un zarus. 

Šim nolūkam uzņēmums izmanto arī īpašu smago tehniku, piemēram, vertikālo zaru zāģi, kurš var apzāģēt zarus pat 22 metru augstumā. Taču zemes īpašnieki ne vienmēr priecājas par šādiem "ciemiņiem".

Elektrolīniju uzturēšanas darbi Latvijā norit visu gadu, bet šobrīd, gada siltajos mēnešos tie ir īpaši aktīvi. Taču zemniekiem un mežu īpašniekiem tie nozīmē jaunas neērtības. Tādēļ gadās situācijas, kad zemes īpašnieki liedz “Sadales tīkla” darbiniekiem piekļūt savā īpašumā izvietotajām elektrolīnijām. 

Veicot iepriekš plānotus remonta vai uzturēšanas darbus, “Sadales tīklam” vismaz 30 dienas iepriekš jābrīdina zemes īpašnieks, kura teritorijā darbi tiks veikti. Šī prasība nav jāievēro reizēs, kad jānovērš kāda avārija elektrotīklā.

Zemnieku un meža nozares pārstāvji norāda – par sadarbību ar “Sadales tīklu” viņiem sūdzību neesot. Taču problēmas dažkārt rodas ar apakšuzņēmumiem, kuri “Sadales tīkla” uzdevumā veic līniju tīrīšanu.

"Ir bijuši gadījumi, kad netiek informēts zemes īpašnieks vai netiek saskaņoti darbi. Vienmēr taču iespējams atrast kompromisu. Varbūt ne vienmēr jābrauc jūnija mēnesī pa lauku un jābojā raža, kas tiks iegūta, bet tos darbus var atlikt arī līdz jūlija vidum, kad raža būs novākta," norāda biedrības “Zemnieku saeima” pārstāvis Mārtiņš Trons. 

"Ļoti bieži netiek ievērots termiņš, kādā meža īpašniekiem jāsaņem informācija. Tas ir ļoti būtiski. Normatīvais regulējums pasaka, ka šiem kokiem pirms ciršanas jābūt iezīmētiem, un tad meža īpašnieks, saņemot informāciju, vienojas ar darbu veicēju par laiku, kad tikties, apskatīs kokus, parunās. Iespējams, īpašnieks pats pieteiksies cirst kokus. Bet, ja viņš nesaņem laicīgi informāciju un ir pat gadījumi, kad saņem informāciju pēc tam, kad darbi jau veikti, tad rodas konflikti," skaidro Latvijas Meža īpašnieku biedrības vadītājs Arnis Muižnieks.

 “Sadales tīklā” apgalvo, ka informācija zemes īpašniekiem vienmēr tiek nosūtīta laicīgi. Taču uzņēmums pieļauj, ka pasta aizkavēšanās, adreses maiņas vai kādu citu iemeslu dēļ informācija dažkārt var nesasniegt adresātu. Tādēļ uzņēmuma vadība aicina zemju īpašniekus, kuriem elektrolīniju kopšana radījusi kādas neērtības vai zaudējumus, informēt par to pa tālruni 8403, kā arī sola no savas puses ar īpašu pietāti izturēties pret lauksaimniecības zemēm un mežiem.

"Mēs saskaņojam ar lauksaimniekiem, kad mēs varam, nenodarot postījumus sējumiem, uzbraukt uz trases un pieklājīgā veidā šo līniju atjaunot, remontēt un uzturēt," uzsver AS “Sadales tīkls” valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons. "Visi kokmateriāli, kas tiek izzāģēti, paliek meža īpašniekam. Iepriekš saskaņojot mēs varam viņus nolikt, kur zemes īpašnieks vēlas šos materiālus.''

"Sadales tīkls” esot vērsts uz sadarbību, taču, ja kāds zemes īpašnieks kategoriski neļaus veikt remontdarbus, tad uzņēmums tos drīkst veikt arī bez atļaujas, ja nepieciešams – pat ar policijas iesaistīšanos. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti