Krustpunktā

"Dod pieci!" laikā "Krustpunktā" izvaicājam labklājības ministru Gati Eglīti

Krustpunktā

Aktuāli: brīvāka dzīve svētkos, bažas par omikrona izplatību, digitālās televīzijas lieta

Diskusija: Pacientu tiesības un viņu interešu pārstāvniecība konfliktsituācijās

Eksperte: Latvijā vajadzīga pacientu tiesību aizstāvības organizācija

Veselības inspekcijai aizvien nav saprašanas par pacientu tiesībām un Latvijā nav iestādes, piemēram, kā Tiesībsarga birojs, kas specializētos pacientu tiesību aizstāvībā, diskusijā Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" sacīja Latvijas Universitātes Medicīnas fakultātes asociētā profesore Solvita Olsena.

"Krustpunktā" podkāstā:

 

 

 

  • Savā lietotnē raksti - Krustpunktā

 

Jauna epizode katru darba dienu, garums - 52 min.

Savukārt Veselības ministrijas parlamentārais sekretārs Ilmārs Dūrītis ("Attīstībai/Par!") piekrita, ka vienotas iestādes, kas nodarbotos ar šiem jautājumiem, patiešām nav, taču šādas funkcijas, kur pacienti var vērsties un sūdzēties par pieredzi ar medicīnas personālu, ir gan Latvijas Ārstu biedrībā (LĀB), gan lielākajās slimnīcās. Savukārt Veselības inspekcijas uzdevums vairāk ir formāli uzraudzīt, vai izpildīti normatīvie akti un ievērots tas, ko paredz Ministru kabineta noteikumi vai likumi.

Tikmēr Olsena uzsvēra, ka savulaik pacientu aizstāvības organizācija, kuru finansēja no fondu līdzekļiem, pastāvēja, taču tagad Latvijā faktiski vairs nav pacientu tiesību pārstāvības iestāžu, piemēram, kā Tiesībsarga birojs, ko finansē valsts.

Olsena norādīja, ka daudz pacientu sūdzību izriet no tipiskas medicīnas darbinieku nezināšanas pacientu tiesību jautājumos, tomēr pat ļoti zinošu ārstu vidē rodas konfliktsituācijas, jo gluži vienkārši – tur, kur ir cilvēki, tur mēdz rasties strīdi, tāpēc, viņasprāt, pacientu tiesību organizācijai darba būtu gana.

Viņasprāt, šādas organizācijas funkcijās vajadzētu ietilpt: informācijas sniegšana pacientam, ja viņi to nav varējuši saņemt no mediķa; vidutāja loma konfliktsituāciju gadījumos un raudzīšanās uz būtiskajiem pacientu tiesību jautājumiem, kas ir jārisina, lai uzlabotu pacientu tiesību aizstāvības procesu ārstniecības iestādēs.

Savukārt Dūrītis pauda, ka, veselības aprūpes sistēmā ienākot jaunajiem, nupat skolotajiem ārstiem, situācija uzlabojas.

Tomēr, runājot par LĀB Ētikas komisiju, ko Dūrītis minēja kā vienu no vietām, kur pacienti var vērsties, viņš sacīja – ir liels jautājums, cik daudz tā strādā saviem biedriem, kas skoloti padomju gados, kad bija cita izpratne par pacientu interesēm un cik daudz savu biedru vidū kultivē zināšanas par mūsdienās nepieciešamo attieksmi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt