EK grib atļaut auto reģistrāciju jebkurā ES valstī; var ciest Latvijas budžets

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Iespējams, ka turpmāk automašīnu reģistrāciju un tehnisko apskati varēs iziet arī citās ES valstīs, ceturtdien vakarā vēstīja LTV7 raidījums „Šodien vakarā”. Eiropas Komisija (EK) atzinusi, ka pašreizējā kārtība, kas paredz, ka spēkrata tehniskā apskate ir iespējama tikai valstīs, kur auto ir reģistrēts, ir pārāk birokrātiska un smagnēja.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Agnese Korbe norāda, ka patlaban EK izskata direktīvu, kas ļautu Latvijā braukt ar citā ES valstī reģistrētām mašīnām. Tiesa, tas nebūs iespējams visos gadījumos. „Piemēram, ja auto ir reģistrēts uz firmas vārda vai cilvēka vārda, kurš vairāk nekā pusgadu gadā atrodas ārzemēs vai arī gadījumos, ja viņam radinieki dzīvo ārvalstīs,” vienu no šādiem piemēriem min Korbe.

Arī Eiropas Parlamenta deputāte Inese Vaidere („Vienotība”) apliecina, ka turpmāk automašīnu būs vieglāk reģistrēt citās valstīs un vienlaikus to izmantot Latvijā. Tādējādi, šajā gadījumā - Latvija, būs spiesta atzīt arī citās valstīs veikto tehnisko apskati. „Pēc EK aprēķiniem, grozītā reģistrācijas kārtība ļaus katru gadu gan juridiskām, gan fiziskām personām ieekonomēt pusotru miljardu eiro,” saka deputāte.

Iespējams, ka šādas izmaiņas nelabvēlīgi ietekmētu Latvijas budžeta nodokļu ieņēmumus.

Aplēses liecina, ka Latvijā auto pirmreizēja reģistrācija ir dārgāka nekā citās valstīs. Ja Latvijā tie ir vairāki simti eiro, tad Vācijā, Slovākijā un citās valstīs 30 līdz 50 eiro. Savukārt Zviedrijā par šo procedūru vispār nav jāmaksā.

Arī ikgadējais transporta nodoklis Latvijā ir 200 eiro, savukārt, piemēram, Igaunijā un Lietuvā un vēl četrās ES valstīs, nodoklis ir ietverts citos maksājumos.

Latvijas autotirgotāju asociācijas vadītājs Uģis Vītols šos iespējamos grozījumos atzinis par autovadītājiem izdevīgiem. „Latvijā ir vieni no augstākajiem nodokļiem visā ES, kas saistīti ar mašīnām,” sacīja Vītols. Viņš uzsver, ka daudzās ES valstīs tehniskā apskate ir jāiet tikai vienreiz divos gados. „Ja Latvijā patiešām pieaugs mašīnu skaits ar ārvalstu numuriem, tad vajadzēs mainīt likumus, kas saistīti ar šo mašīnu īpašnieku iespējamajiem pārkāpumiem,”atzīst Vītols.

Pagaidām gan iespējamās izmaiņas vēl izskata EK.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti