Panorāma

Panorāma

Panorāma

Eksperti vērtē Rīgas domes izsludināto skolu programmu

«Eiropas dzelzceļa līniju» vadītāja izvēlē nevērtē saistību ar Lembergu

«Eiropas dzelzceļa līniju» vadītāja izvēlē nevērtē saistību ar Lembergu

Izvēloties amatpersonu, kura no Latvijas puses vadīs “Eiropas dzelzceļa līniju” valdi, nav izvērtēta izraudzītā pretendenta Andra Linuža saistība ar smagos noziegumos apsūdzēto Aivaru Lembergu.

Konkursa rīkotājs ir Satiksmes ministrija, ko vada Zaļo un zemnieku savienības pārstāvis Uldis Augulis. Ministrijā saka - Linužs bijis labākais starp 12 kandidātiem, kas pieteicās konkursā uz amatu, kam būs ļoti nozīmīga loma starptautiskā dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanā .

“Eiropas dzelzceļa līniju” vadītājs ir ietekmīga persona. Viņam ne tikai kopā ar lietuviešiem un igauņiem jāpārvalda uzņēmuma kapitāldaļas, bet jāgādā arī par pašu būvniecību. Piemēram, par Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūvi, par dzelzceļa mezgla izbūvi pie Rīgas lidostas un par iepirkumiem projektā, kura kopējās izmaksas no Latvijas puses ir 1,27 miljardi eiro.

Linužs, kurš ir atzīts par uzvarējušu konkursā uz amatu, pats nenoliedz savu pazīšanos ar Lembergu.

“Es esmu pazīstams ar Aivaru Lembergu kopš seniem laikiem, kad es vadīju.. nevis vadīju, bet biju uzņēmuma “Ventbunkers” valdē. Viņš bija viens no akcionāriem,”

saka Linužs.

Viņš 2000. gadu sākumā strādājis gan “Ventbunkerā”, gan “Ventspils naftā”, gan “Latvijas Naftas tranzītā”, gan “Latvijas kuģniecībā” un AS “Preses nams”. Saistība ar Lembergu nenozīmējot, ka viņš gatavs kādam izdabāt. Linužs arī min konkrētu piemēru – savulaik pats balsojis pret Lemberga gribu, kad “Ventbunkera” valdē lēmis par kapitāla līdzdalības izmaiņām “Nord Natie” terminālā, pret ko iebildusi daļa akcionāru.

“Viņi uzskatīja, ka iespējami ar Aivaru Lembergu saistīta kompānija grib iegūt līdzdalību  šajā terminālā un faktiski šajā balsojumā es balsoju pret. Nu – iespējams par pārsteigumu daudziem, kas mani asociē kaut kādā veidā ar Aivaru Lembergu,” saka Linužs.

Augulis norāda, ka konkursa iznākums neesot un nevarot būt atkarīgs no ministra gribas.  “Es nevērtēju to, ko vērtē nominācijas komisijas. Es uzticos tiem cilvēkiem gan no Pārresoru koordinācijas centra, gan no Darba devēju konfederācijas, gan arī no citām pusēm, kas ir iesaistīti nominācijas komisijā attiecīgu cilvēku izvēlē,” norāda ministrs.

Komisijas vadība skaidro - Linužs ieguvis vislielāko punktu skaitu. Piemēram, bijis zinošāks Eiropas Savienības projektu ieviešanā. Kandidāta izvērtēšanā saistībai ar Lembergu neesot bijis nozīmes.

“Šīs ziņas rada kontekstu, bet nedod pamatu pieņemt vai nepieņemt kandidātu kā personu, kā personību, kā profesionāli,” norāda Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa. “Nu – viņam ir noteiktas kvalifikācijas, viņam ir  noteiktas zināšanas. Bet pats par sevi kritērijs – iepriekšēja darba pieredze uzņēmumos – nu, diemžēl tāda kritērija kā saistība, pieredze uzņēmumos, kas ir reģistrēti vai strādā Ventspilī – nu tas nav kritērijs,” saka Innusa.

Linužs skaidro – lai novērstu interešu konfliktus, viņš piektdien atkāpies no visiem amatiem savās privātfirmās, kas saitītas ar transportu un enerģētiku, saglabājot gan īpašuma tiesības. Tagad esot gatavs strādāt valsts, nevis atsevišķu cilvēku interesēs. “Es domāju, ka visas  darbības būs zem dubultas, ja ne trīskāršas kontroles. Par katru iepirkumu, par katru iepirkuma procedūru, par katru objektu,” paredz Linužs.

Vērojot, cik daudz amatu izmaiņu notikušas satiksmes jomā, kopš tur saimnieko “zaļzemnieki”, skan arī kritiski vērtējumi par iepriekšējām izvēlēm.

“Šobrīd tur ir tāds “tupiks” iestājies un tāda sajūta, ka neviens ne par ko neatbild. Mēs mēģinām sēdēt pie viena galda gan ar Satiksmes ministriju, gan ar dzelzceļu – un neviens tā īsti nepasaka – “Vispār mums ir pamatīgas problēmas!” Jo - ja kravas turpinās sarukt, tad – kas būs nākamgad? Tas man liekas, ka īsti profesionāli šobrīd netiek pārvaldīts,” pauda biedrības "Baltijas asociācija – transports un loģistika" prezidente Inga Antāne.

Ministrijā saka – profesionāļus piesaistīt nav viegli. Arī šajā pēdējā konkursā no 12 pretendentiem vien četri bijuši tādi, kas vispār atbilduši amatam nepieciešamajiem pamatkritērijiem.

Linužu par jauno "Eiropas dzelzceļa līniju" vadītāju nosauca ceturtdien, 30. novembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt