Ārpus Rīgas

"Rīgas un Apriņķa Avīzes" galvenā redaktore Ieva Karlsberga par Pierīgas pedagogu algām

Ārpus Rīgas

Mārīte Jankeleviča par Stendes industriālā parka un Mērsraga ostas sadarbības projektu

Dzelzceļa sliežu šķērsotājiem Līvānos būvēs gājēju pārvadu

Dzelzceļa sliežu šķērsotājiem Līvānos būvēs gājēju pārvadu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Jau pirms vairākiem gadiem Līvānos aktualizēta problēma par gājēju pārvada nepieciešamību virs dzelzceļa sliežu ceļiem. Šobrīd noslēdzies iepirkuma konkurss, un šāda pārvada būvniecība tiks uzsākta nākamajā būvniecības sezonā.

Līvānu dzelzceļa stacijā ir pieci sliežu ceļi. Pa tiem regulāri kursē kā kravas, tā pasažieru vilcienu sastāvi. Lai gan ir paredzēta speciāla vieta, kur sliedes šķērsot, cilvēki izvēlas taisnāko ceļu, nereti lienot arī apakšā zem vilciena.

Natālija no Līvāniem atzīst, ka ar to cīnīties ir bezjēdzīgi:

"Tur cilvēki iet pāri dzelzceļam. Tur stāvēja policija, dzenāja, bet tāpat cilvēki iet. Kaut kur jāiet, es arī pati grēkoju."

Reizēm uz sliedēm vienlaicīgi atrodas pat trīs četri vilcienu sastāvi. Dzelzceļa sliedes pilsētu nošķir no aktīvas rūpniecības teritorijas, kur aptuveni 40 uzņēmumos nodarbināti teju 1000 līvāniešu. Un, ja cilvēki no Līvānu centra puses ar kājām vēlas nokļūt rūpniecības teritorijā pa atļauto dzelzceļa pāreju, tas ir lieks kilometrs ceļā, taču, ejot taisni, sanāk mērot vien 200 metrus. Tāpēc līvāniešiem pašsaprotami šķiet izvēlēties īsāko ceļu.

Cilvēki ir vienisprātis, ka ir jābūt kādam risinājumam, kā padarīt sliežu šķērsošanu drošāku un izdevīgāku.

Šogad deviņu mēnešu laikā uz dzelzceļa kopumā Latvijā negadījumos cietuši 19 cilvēki, no tiem 15 gājuši bojā. Arī Līvānos ir bijis gadījums, kad cilvēks, lienot apkašā zem sastāviem, vilcienam uzsākot braukt, zaudēja kāju un roku.

Lai padarītu pārvietošanos drošāku, Līvānos ir izstrādāts tehniskais projekts dzelzceļa pārvada būvniecībai. Ir noslēdzies arī iepirkums par būvniecību, stāsta Līvānu novada pašvaldības izpilddirektors Uldis Skreivers.

"Mums par pārsteigumu ir bijuši tikai divi pretendenti visā Latvijā, bet izvērtēti viņi nav. Šobrīd notiek darbs pie uzvarētāja noteikšanas.

Tā cenu amplitūda ir - zemākais ir ap 600 000, un dārgākais mazliet mazāk nekā 800 000 eiro," sacīja Skreivers.

Dzelzceļa pārvads būs aptuveni 100 metru garš un septiņus metrus augsts. Dzelzceļa infrastruktūra ierobežo būvēt zemāku pāreju, un tas uztrauc vecāka gājuma cilvēkus, arī Natāliju.

"Es arī nekāpšu tādā augstumā. Ziemā būs slidens, sniegs, apledojums. Ja kāds to visu tīrīs, tad jā. Bet tā pāreja kaut kur noteikti ir vajadzīga," vērtēja Natālija.

Līvānu novada pašvaldība ir pārliecināta – pāreja ir iespēja padarīt cilvēku pārvietošanos pāri sliedēm drošāku. Pāreja tiks pielāgota arī cilvēkiem ratiņkrēslos un vecākiem ar bērnu ratiņiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti