“Tas ir rezultāts tam, ka netiek nodrošināta ūdens novades sistēma atbilstoši, uzkrājas sāls un citas ķimikālijas,” skaidro Būvniecības valsts kontroles biroja direktore Svetlana Mjakuškina.
Tas ir kalcija karbonāts, kas radies, no betona izskalojoties kalcija hidroksīdam un pēc tam reaģējot ar gaisā esošo ogļskābo gāzi. Tātad tie ir kaļķa veidojumi, kas ir viena no norādēm, ka Zemitāna tilts ir bēdīgā stāvoklī.
“Mēs esam konstatējuši, ka, piemēram, ja runājam par nesošajām dzelzsbetona konstrukcijām, aizsardzības slānis tur ir pazudis un ir stiegras redzētas, un ir novērotas korozijas pazīmes, kas faktiski viss kopā varētu ietekmēt arī tilta nestspēju. Papildus bija konstatētas dažādas deformācijas sijās,” stāsta Mjakuškina.
Bet vai tilts ir uzskatāms par bīstamu? “Lai izdarītu šādus secinājumus, mums ir jāsaņem attiecīga speciālista tehniskās izpētes rezultātus,” norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Šogad plānots sākt projektēšanu tilta pārbūvei. “Pabeigsim Salu tiltā darbus, pabeigsim Vanšu tiltā darbus, un Zemitāna tilts ir tas, kurš rindā būtībā ir nākamais,” saka domes pārstāve.
Par tilta uzturēšanu atbildīgs ir Rīgas domes Satiksmes departaments. Departamentā uzskata, ka šie asie veidojumi, uzkrītot cilvēkam, būtiskus miesas bojājumus nenodarīs: “Paši pēc būtības tie nav arī smagi. Ja tie arī atdalās, nekādus nopietnus miesas bojājumus tie nenodarīs. Bet, lai tā nenotiktu, pēc iespējas biežāk tiek dots uzdevums šos izskalojumus nokalt ikdienas uzturēšanas ietvaros.”
Departamentā arī norāda, ka visi Rīgas tilti esot droši un neviens tilts nedraudot sabrukt, tajā skaitā arī Zemitāna tilts.