Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Likumprojektā precizēs vēsturiskās zemes

Mācībās novērš naftas noplūdi un ugunsgrēku

Dzelzceļa mācībās Rēzeknē novērš naftas noplūdi un ugunsgrēku

Ar imitētu naftas produktu noplūdi, ugunsgrēku un atbildīgajiem dienestiem, kas dara visu, ko vien var, lai situāciju atrisinātu, šodien Rēzeknē notika civilās aizsardzības mācības. Tieši šāds scenārijs izvēlēts, jo būtiskas bīstamu vielu noplūdes līdz šim nav notikušas, taču dienestiem ir jābūt gataviem ātri reaģēt un rīkoties jebkuros apstākļos.

Ar piedūmojumu telpās un skaļu trauksmes signālu Rēzeknē dzelzceļa ritošā sastāva servisa lokomotīvju depo iesākās uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" (LDz) darbinieku, kā arī pilsētas Civilās aizsardzības komisijas un operatīvo dienestu mācības. Rēzeknē tās notiek ik pēc diviem gadiem, un šoreiz imitēta naftas noplūde, kā arī ugunsgrēks.

"Tur bija cietis cilvēks, viņu nevarēja atrast, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests izglāba šo cilvēku. Es ceru, ka mums šo katastrofu nebūs, bet gatavībai jābūt; klimats mainās, mēs jau nezinām, kas mums būs," norāda LDz Civilās aizsardzības un ugunsdrošības daļas vadītājs Aivars Straume.

"Konkrētajā gadījumā tika izspēlēta dīzeļdegvielas noplūde no dzelzceļa cisternas, kas būtībā nerada lielus riskus sabiedrības veselībai un drošībai, bet mēdz nodarīt diezgan būtisku kaitējumu videi," pauda Valsts vides dienesta (VVD) Rēzeknes reģionālās vides pārvaldes piesārņojuma kontroles sektora vadītājs Visvaldis Noviks.

Mācībās apgūto līdz šim reālās situācijās nav bijis jāpielieto, tomēr avārijas notiek, piemēram, pēdējais vērienīgākais gadījums ar noplūdi bijis Jelgavā; nereti vagoni no sliedēm noiet. "Nav bīstamās kravas, bet, piemēram, ir šķelda, ogles, graudi, noiešana no sliedēm. Un sevišķi uz pievedceļiem. Kalvenē mums bija, kad ietriecās pienvedējs pasažieru vagonā," norāda LDz Civilās aizsardzības un ugunsdrošības daļas vadītājs Aivars Straume.

Mācību laikā organizēti arī iepriekš neparedzēti pārbaudījumi, piemēram, cisternā izveidoti vairāki caurumi, lai pārbaudītu iesaistīto dienestu gatavību koordinēti veikt katastrofu seku likvidēšanu. Savukārt Civilās aizsardzības komisija devās uz atsevišķu vagonu, kur viņiem bija dots teorētisks uzdevums – evakuēt 500 cilvēkus, no kuriem 15 nepieciešama steidzama medicīniskā palīdzība. Tas darīts ar mērķi saliedēt, jo viens no faktoriem, ko ikreiz nepieciešams uzlabot – jaunu darbinieku informētība un iekļaušana komandā.

"Viņiem ir regulāri jāmācās. Tātad cilvēki mainās, arī Valsts ugunsdzēsības glābšanas dienestā ir kadru mainība. Tad, kad ir katastrofa, viņiem jāsanāk kopā un jāstrādā kā vienai dūrei, kā vienam veselam," saka Straume.

Civilās aizsardzības mācības paaugstinātos bīstamības objektos “Latvijas dzelzceļš” dažādos reģionos organizē četras reizes gadā. "Protams, ka vienmēr var kaut ko uzlabot. Ja, nedod Dievs, kaut kas tamlīdzīgs atgadītos reāli, tad viss tiktu izdarīts kvalitatīvi un efektīvi," pauž VVD Rēzeknes reģionālās vides pārvaldes piesārņojuma kontroles sektora vadītājs Visvaldis Noviks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti