Otrdien, 29. oktobrī, notiks Rīgas domes, Pierīgas pašvaldību un valsts institūciju diskusija par to, kā veicināt Rīgas metropoles areāla stiprināšanu un aktualitāti valstiskā līmenī. Pasākuma "Rīgas metropoles areāls: priekšnosacījums Nacionālā attīstības plāna veiksmīgai realizācijai" mērķis ir uzsākt Rīgas un Pierīgas partnerības veidošanu, atbalstot ideju par Rīgas metropoles areāla stiprināšanu.
Ruskuls intervijā norādīja, ka Pierīga un Rīga pirmo reizi politiski vienosies un parakstīs memorandu, ka jāsadarbojas. "Vienošanās paredz izveidot nosacītu pārvaldes mehānismu nākotnē, kādā veidā pašvaldībām radīt platformu, kopīgi izveidojot projektus un veicinot sadarbību," pauda Ruskuls. Viņš norādīja, ka līdz šim Rīgas plānošanas reģionā iztrūcis tieši politiskā līmeņa speciālistu. "Tagad mēs gribam vēstīt, ka nedrīkstam konkurēt savā starpā," tā Stratēģiskās vadības pārvaldes vadītājs.
Viņš atzina, ka nepieciešams saprast, kādā veidā Rīga un Pierīga varētu sadarboties. "Jāsaprot, ka Rīga strādā daudz plašākā areālā. Pierīgas pašvaldībām Rīga ir interesanta tādēļ, ka šeit var nodrošināt savu [iedzīvotāju] darbību. Līdz ar to nepieciešams valsts atbalsts liela mēroga uzņēmējdarbības nodrošināšanai," pauda eksperts. Viens no sadarbības areāliem būtu stāvparku jeb “park & ride” autostāvvietu sistēma. "Daudz efektīvāk, ja tie tiek uzbūvēti Ogrā, Siguldā pie dzelzceļa, nevis Rīgā, braucot iekšā, kas radītu situāciju, kurā daudzi cilvēki, kas ierodas galvaspilsētā, meklētu vietas automašīnai," klāstīja Ruskuls.
Līdz šim vienīgais Rīgas pašvaldības iekārtotais stāvparks jeb „park & ride” atrodas Ulbrokas ielā 13. To te iekārtoja pirms sešiem gadiem. Taisnības labad gan jāsaka, ka tas nav speciāli veidots stāvparks – četrstāvu autostāvvieta kvartāla dziļumā celta kopā ar pašvaldības īres mitekļiem, un dome nolēma tajā paeksperimentēt arī ar „park & ride” funkciju.