Dienas ziņas

Zviedrija vērtē kļūdas Covid-19 krīzē

Dienas ziņas

Meklē Oskara Kalpaka pieminekļa fragmentus

Neatkarīgi no Covid-19 attīstīs digitālo mācīšanos

Digitālo mācīšanos attīstīs neatkarīgi no situācijas ar Covid-19

Skolēniem un pedagogiem dodoties vasaras brīvlaikā, vēl nav zināms, kādā režīmā mācību darbs turpināsies septembrī. Līdz šim attālināto mācību laikā gūta atziņa, ka digitālās prasmes būs īpaši noderīgas, ieviešot kompetenču saturu. Tāpēc neatkarīgi no situācijas ar Covid-19 sola modernās tehnoloģijas izmantot vairāk.

Jaunais mācību gads būs citādāks ne vien tādēļ, ka esošais noslēdzies, mācoties attālināti, bet arī tāpēc, ka septembrī sāksies kompetenču satura ieviešana visās skolās. Pēdējo mēnešu laikā tai sagatavoties laika nebija, bet situācija pati esot visu salikusi pa vietām.

“Jaunā satura apgūšana, kompetenču pieeja, digitālā prasme un pašvadīta mācīšanās ir tās prasmes, ko mēs bijām iestrādājuši jaunajos standartos. Vienkārši šis periods mūs iemeta reālajā praksē, pirms mēs sākām īstenot formāli jauno saturu,” pastāstīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.

Arī izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (Jaunā konservatīvā partija) attālinātās mācības bieži saukusi par iespēju laiku. Viņa uzskata, ka izglītības process turpmāk bez modernajām tehnoloģijām nav iedomājams.

“Skolu direktoriem noteikti ir jāpievērš uzmanība tehnoloģiju pieejamībai. Principā ir jāveic inventarizācija. Es vēlreiz atkārtoju, ka mēs kopā ar VISC kolēģiem plānojam kompetenču pieejā iepludināt tehnoloģiju izmantošanu,” teica Šuplinska.

Rēķinoties ar to, ka, iespējams, pie attālinātajām mācībām varētu nākties atgriezties, ministrija plāno veidot jaunu platformu, kurā viss būtu atrodams vienuviet. Patlaban platformu ir pārāk daudz, un esot grūti atcerēties, kad pieslēgties “Zoom”, “Skype”, “Whatsapp”, e-klasei vai kādam citam rīkam.

Tāpat, iespējams, mācības attālināti vismaz daļēji saglabās. Izglītības un zinātnes ministrija jau norādījusi, ka prioritāri mācības klātienē varētu organizēt jaunāko klašu skolēniem.

“Neatkarīgi no tā, kā attīstīties krīzes situācija, mēs domājam par šo platformu. Sliktākajā gadījumā ir iespējams darbu organizēt arī divās plūsmās.

Vēl ir iespējams segmentēt, cik daudz klātienes nodarbību ir konkrētai klašu grupai un cik liels attālinātajā procesā procents, atkal no vecuma grupas atkarīgs,” sacīja Šuplinska.

Ja divu metru distanci klasēs vēl varētu nodrošināt, to nevar apgalvot par koplietošanas telpām – gaiteņiem, ēdnīcu un citām, kur izkontrolēt skolēnu plūsmas ir teju neiespējami. Laiks līdz septembrim vēl ir nepilni trīs mēneši, kuros situāciju vērtēs.

KONTEKSTS:

Ārkārtējās situācijas laikā, kas izsludināta Covid-19 ierobežošanai un ir spēkā līdz 9. jūnijam, noteikta virkne ierobežojumu un aizliegumu. Arī mācības skolās notika attālināti. 12. klašu eksāmenu sesija ir no 2. jūnija līdz 7. jūlijam, bet 9. klašu eksāmeni atcelti.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti