112 ir sazvanāms diennakti un zvans ir bez maksas. Šobrīd Latvijā ik dienu strādā 20 dispečeri, kuri vidēji diennaktī saņem 3500 zvanus ar lūgumiem pēc operatīvo dienestu palīdzības.
Atceries, ja notikusi nelaime un nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība, nekavējoties zvani uz 112! #112Diena2017 https://t.co/y6JDPK0IEW
— VUGD (@ugunsdzeseji) February 11, 2017
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāve Inta Šaboha atgādina, ka negadījuma pieteikumā ''ļoti svarīgs ir laika faktors, uz 112 jāzvana nekavējoties, nevis vispirms jāievieto fotogrāfijas sociālo tīklu kontos.''
''Attiecībā uz to, kas ir jāstāsta - pirmais, jānosauc adrese. Ja gadījumā pazūd sakari, tad dispečere zinātu, uz kurieni nosūtīt resursus. Zvanot uz 112, iespējams sazvanīt gan ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, gan zvani tiek pāradresēti Valsts policijai, neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam vai ''Latvijas gāzei'','' skaidro Šaboha.
Latvijā vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 darbojas kopš 1997.gada novembra.
Uz tālruņa numura 112 zvaniem dispečeri atbild ne tikai latviešu valodā, bet arī krievu un angļu valodās.
Eiropas vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 darbojas ne tikai Eiropas Savienības dalībvalstīs, bet arī citur - Islandē, Norvēģijā, Holandē, Lihtenšteinā, Šveicē, Monako, Vatikānā, Serbijā, Maķedonijā, Gruzijā, San Marīno, Farēru salās, Menas salā, Izraēlā, Turcijā un atsevišķos Krievijas apgabalos.