Deputāti vērtēs ieceri Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanu uzticēt SPRK

Saeima ceturtdien nodeva izskatīšanai komisijās "Vienotības" deputātu iesniegto likumprojektu, kas paredz galvaspilsētas sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu uzticēt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK). Tāpat likumprojekts paredz, ka braukšanas maksa nevar tikt noteikta lielāka par brauciena ekonomiski pamatotām izmaksām.

Atbalstīt grozījumus aicināja viens no to autoriem – Vilnis Ķirsis no „Vienotības”: „Piedāvājam atdot Rīgas sabiedriskā transporta [tarifu] regulēšanu regulatoram. Pirmkārt, tas dos to, ka tarifi tiks veidoti pēc ekonomiskajiem principiem. Tātad izmaksām būs jābūt ekonomiski pamatotām. Tāpat regulators spiedīs Rīgas sabiedriskā transporta organizētājus skatīties, kur var samazināt izmaksas, ietaupīt. rezultātā tarifi samazinās.”

Viens no grozījumu autoriem Vilnis Ķirsis

    Deputāts arī skaidroja, ka tikai tarifus galvaspilsētā vēlas nodot SPRK, jo Rīgai esot problēmas šajā jomā, tāpat tās sabiedriskais transports pārvadā vairāk nekā pusei no visiem pasažieriem.

    Savukārt Saeimā opozīcijā, bet Rīgā pie varas esošās „Saskaņas” pārstāvis Ivars Zariņš apgalvoja, ka šo grozījumu dēļ braukšanas maksa varētu kļūt pat dārgāka.

    Zariņš arī kritizēja to autorus: „Runāt par šo priekšlikumu no praktiskā aspekta bez ironijas vispār nav iespējams, jo savā anotācijā jūs rakstā: „Galvaspilsētas sabiedriskā transporta cenas un to ekonomiskais pamatojums netiek regulēti. Šobrīd valsts nevar būt pārliecināta, ka piestādītajos rēķinos iekļautie tarifi ir pamatoti.” Cienījamie likumprojekta autori, ja jums, gatavojot šo priekšlikumu, nav sanācis iepazīties ar to, kā tiek noteikti sabiedriskā transporta tarifi un jūs neesat lietas kursā par regulējumu, tad ziniet – šāds regulējums pastāv un to sagatavojusi jūsu pašu vadītā valdība. Un tad piedāvājums būtu, (..) tad sāciet ar šiem noteikumiem, nevis ķerieties klāt likumprojektam.”

    Ivars Zariņš kritizē ieceri Rīgas sabiedriskā transporta tarifu noteikšanas uzticēšanu SPRK

      Tomēr ar „Vienotības,” Nacionālās apvienības, partijas "No sirds Latvijai" un atsevišķu citu frakciju deputātu balsīm grozījumi komisijām tika nodoti. „Saskaņa” atturējās, savukārt Zaļo un Zemnieku savienības deputāti balsojumā nepiedalījās, jo jau iepriekš paziņoja, ka negribot iesaistīties politiskā cīņā.

      Jau vēstīts, ka no šī gada 1.februāra stājies spēkā jaunas biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā – viena brauciena biļetes galīgā cena noteikta 1,15 eiro. Biļete pie transportlīdzekļa vadītāja maksā divus eiro. Rīgas dome skaidroja, ka tai nav iespēju turpināt tādā pašā apjomā kompensēt uzņēmumam „Rīgas satiksme” tarifu 0,60 eiro apmērā visiem pasažieriem. Kā  pagaidu risinājums 2014.gadā bija piemērots tarifs  0,60 eiro, kas bija par 50% zemāks nekā pašizmaksa.

      Kamēr Rīgas pašvaldība ieplānotajā braukšanas maksas pieaugumā vaino valdību, kas nepiešķīra finansējumu nerīdzinieku pārvadājumiem, Valsts kontrole uzsver – pērn vasarā konstatētās nepilnības aizvien nav novērstas. Tās atrisinot, rastos naudas ietaupījums un braukšanas maksa, iespējams, pat nebūtu jāceļ.

      Deputāts Vilnis Ķirsis pauda, ka, nododot «Rīgas satiksmes» tarifu aprēķināšanu SPRK, tos būtu iespējams samazināt pat par trešdaļu. Viņš gan nevarēja precīzi pamatot šos aprēķinus.

       

      Kļūda rakstā?

      Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

      Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

      Latvijā
      Ziņas
      Jaunākie
      Interesanti