Dienas notikumu apskats

Latvijas olimpisko un paralimpisko komandu prēmēs pilnā apmērā

Dienas notikumu apskats

Zviedrijas valdība vēlas pagarināt robežkontroli uz robežas ar Dāniju

Deputāti sliecas atļaut mazlietotām mašīnām tehnisko apskati kārtot retāk

Deputāti sliecas atļaut mazlietotām mašīnām tehnisko apskati kārtot retāk

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Mazlietotām automašīnām tehnisko apskati varētu atļaut kārtot retāk, trešdien, 19.oktobrī, pēc Saeimas Mandātu un ētikas komisijas sēdes atzina vairāki deputāti.

Komisija šobrīd vērtē portāla manabalss.lv iesniegto iniciatīvu par tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados. Asi pret to iebilst Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD). Tās pārstāvji uzskata, ka retāka tehniskā apskate novedīs pie vairāk avārijām, jo iedzīvotāji brauks ar bojātām automašīnām.

CSDD pārstāvis Jānis Liepiņš skaidroja virkni argumentu, kādēļ direkcijas ieskatā tehniskās apskates termiņu nedrīkst pagarināt līdz diviem gadiem: Latvijas automašīnas ir vecas, ceļi ir sliktā stāvoklī, un puse neiziet tehnisko apskati ar pirmo reizi.

Turklāt apskate katru gadu kalpo kā motivācija transportlīdzekli salabot. Liepiņš arī atsaucās uz CSDD rīkotajām Tehniskās apskates naktīm, kad autovadītāji var bez maksas un sankcijām pārbaudīt savus transportlīdzekļus. Pēdējo piecu gadu laikā šajās akcijās pārbaudītas 6500 automašīnas, un aina nav iepriecinoša.

„Ziniet, ir drebuļi, kad redzam šo skaitli – 80% automobiļu ir konstatēti būtiski defekti un klienti ir informēti par to, kas viņiem tuvākajā laikā būtu jānovērš,” sacīja Liepiņš.

„Viens laicīgi nenovērsts defekts rada citos mezglos bojājumus. Tas nozīmē, ka automobilis ir veselu sistēmu, iekārtu kopums, kas ir savstarpēji saistīts. Ir skaidrs, ka, ja kaut kas no tās sistēmas nestrādā korekti un ir sabojāts, viņš attiecīgi rada visā sistēmā bojājumus,” norādīja CSDD pārstāvis.

Liepiņš uzsvēra, ka bojātas mašīnas var novest pie avārijām, tomēr nav statistikas, kas uzrādītu saikni starp automašīnu tehnisko stāvokli un negadījumiem.

Valsts policijas pārstāvis Artis Velšs uzsvēra, ka pēc avārijām mašīnas mēdz būt tā sadauzītas, ka ekspertīzes vairs nevar noteikt, vai negadījumā pie vainas bijuši tehniski bojājumi. Viņš gan norādīja, ka tikai mazliet vairāk nekā vienā procentā visu ceļu satiksmes negadījumu iesaistītas ir mašīnas bez tehniskās apskates.

„Vienotības” deputātu Ainaru Latkovski CSDD argumenti nepārliecināja.

„Redzot konkrētu statistiku, mēs jau varam diferencēt – noteiktā vecumā automobiļi tik bieži iziet apskati, vecāki iziet tik,” teica Latkovskis. „Šis ir jautājums par konkrētību. Pašlaik te gāja gandrīz vai emocijas. CSDD prezentācija bija ļoti emocionāla. Bet ir svarīgi noskaidrot, kurš ir tas bīstamais vecums, un tādā veidā šo jautājumu risināt, noteikti neatstājot tā, kā ir,” pauda deputāts.

Arī Nacionālās apvienības deputāts Raivis Dzintars norāda, ka tehniskās apskates termiņu varētu pagarināt mazāk lietotām automašīnām. „Mans viedoklis ir tāds, ka mēs diskutēt varam par to automašīnu grupu, kas ir ar zemāku riska faktoru – tas ir tas, par ko šodien neieguvām statistiku – cik bieži ir būtiski automašīnas bojājumi apskatēs automašīnās, piemēram, līdz nobraukumam 100 000 kilometri,” sacīja Dzintars.

Līdzīgās domās ir arī komisijas priekšsēdētājs Vitālijs Orlovs no „Saskaņas”. Viņaprāt, automašīnām līdz piecu vai sešu gadu vecumam varētu atļaut tehnisko apskati iziet retāk, taču pārējām kārtību nemainīt.

„Es tomēr uzskatu, ka drošībai uz ceļa ir jābūt un mēs esam atbildīgi par to. Pats piekrītu, ka tikai jaunām mašīnām mēs varam atļauties vienu reizi divos gados ļaut iziet tehnisko apskati,” norādīja Orlovs.

Šī bija jau otrā komisijas sēde par iniciatīvu atļaut tehnisko apskati automašīnām kārtot retāk. Orlovs tagad plāno apkopot visus dzirdētos argumentus. Komisijai jāsagatavo lēmumprojekts Saeimai līdz novembra beigām.

Arī Autoasociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš iepriekš Latvijas Radio pauda skepsi par ideju pagarināt auto tehniskās apskates termiņu. Viņš norādīja, ka Latvijas autoparks ir vecs un daudzi ir pavirši sava auto uzturēšanā.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti