Deputāti atbalsta iespēju jaunajiem auto tehnisko apskati iziet reizi divos gados

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 6 mēnešiem.

Jaunajām automašīnām līdz četru gadu vecumam tehnisko apskati varēs veikt ik pēc diviem gadiem. Šādu regulējumu trešdien, 8.martā, konceptuāli atbalstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti, skatot sagatavotos grozījumus “Ceļu satiksmes likumā”. 

Grozījumi sagatavoti pēc iedzīvotāju kolektīvā iesnieguma par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu reizi divos gados.

Grozījumi paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim un piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc reģistrācijas Latvijā.

Otrā tehniskā apskate būs jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc pirmreizējās apskates. Savukārt, sasniedzot četru gadu vecumu, turpmākās tehniskās apskates šādām automašīnām būs jāveic katru gadu.

Patlaban likums noteic, ka iepriekš nereģistrētai automašīnai pirmreizējo valsts tehnisko apskati veic ne vēlāk kā divus gadus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā. Turpmākās tehniskās apskates automašīnām jāveic katru gadu.

Likumprojektu vēl nepieciešams saskaņot ar visām atbildīgajām ministrijām, bet deputāti šodien šo ideju konceptuāli atbalstīja, ļaujot samazināt administratīvo slogu jaunu automašīnu īpašniekiem, informē komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Tikmēr Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) vadītājs Andris Lukstiņš norāda, ka,

saglabājot pašreizējo kārtību, jaunu mašīnu īpašnieki, ejot tehnisko apskati, būs spiesti maksāt nodokli uzreiz par diviem gadiem.

Tāpēc būtu jāveido mehānisms, kas vadītājiem atgādinātu, ka nodoklis jāapmaksā reizi gadā.

"Mēs neesam kontrolējošā iestāde, kura piespiež, bet mēs nesniedzam pakalpojumu, kamēr autovadītājs vai īpašnieks nav nokārtojis savas saistības pret valsti. Arī šajā gadījumā tas paliek viņu pienākums, un mēs varam sūtīt atgādinājumus. Tas būtu jādara Valsts ieņēmumu dienestam, nevis mums - cilvēkiem atgādināt, brīdināt viņus un ar to strādāt. Mēs sniedzam pakalpojumu tehniskajā apskatē, reģistrācijā un vadītāju kvalifikācijā, tās ir mūsu funkcijas," pauda Lukstiņš.

CSDD vadītājs Andris Lukstiņš
00:00 / 00:53
Lejuplādēt

Vairāk nekā 10 tūkstoši Latvijas pilsoņu Saeimai iesnieguši kolektīvo iesniegumu “Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados”, lūdzot pagarināt termiņu automašīnu tehniskās apskates veikšanai līdz reizei divos gados kā tas ir, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

 

Jau ziņots, ka iepriekš eksperti pilsoņu iniciatīvu gan vērtēja skeptiski, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) neslēpa, ka tās pozīcija ir noraidoša, “redzot situāciju Latvijā gan attiecībā uz transporta līdzekļu vidējo vecumu, gan attiecībā uz transporta līdzekļa nobraukumiem un ceļu stāvokli, iniciatīva ir vērtējama kritiski”.

Saskaņā ar publiski pieejamiem datiem, vidējais transportlīdzekļu vecums Latvijā pārsniedz 13 gadus. Tiesa gan, Lietuvā, kur tehniskās apskates jāveic reizi divos gados, autoparka vidējais vecums ir vēl lielāks – tas sasniedz 16 gadus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti