Deputāti arī kritizēja ceļu būvniekus par nekvalitatīvi izbūvētām brauktuvēm. Tāpat politiķi norādīja, ka nereti ceļi tiek veidoti pārāk plati, nelietderīgi tērējot naudu.
Gandrīz puse Latvijas autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, tādējādi tautsaimniecībai ik gadu nodarot zaudējumus teju viena miljarda eiro apmērā. Ceļu atjaunošanai valsts piešķir mazāk par 100 miljoniem gadā, taču ceļu lietotāji dažādos nodokļos gadā samaksā vairāk par 500 miljoniem. Šādus skaitļus nu jau ierasti Satiksmes ministrija demonstrēja Saeimas Tautsaimniecības komisijas deputātiem, kas sprieda par ilgtspējīgu autoceļu finansējuma modeli.
Satiksmes ministrija aprīļa beigās dosies uz valdību, prasot pakāpeniski kāpināt valsts budžeta finansējumu ceļiem, brauktuvēs ieguldīt līdz 80% no akcīzes nodokļa ieņēmumiem par degvielu, kā arī atjaunot autoceļu fondu.
Konceptuāli deputāti tādus rosinājumus atbalsta, skaidro Tautsaimniecības komisijas vadītājs Romāns Naudiņš no Nacionālās apvienības. Satiksmes ministrija informēja, ka šādam finansējuma apjomam varētu pietuvoties divu trīs gadu laikā, pretējā gadījumā 2020.gadā, kad vairs nebūs pieejams Eiropas Savienības fondu finansējums, autoceļiem būtiski trūks naudas.
Otrkārt, deputāti vienojās veidot darba grupu, kas iedziļināsies tieši ceļu jautājumos. To vadīs bijušais satiksmes ministrs, «Vienotības» deputāts Anrijs Matīss.
Viņš atgādina, ka iniciatīvas autoceļu fondu atjaunošanai bija jau kopš 2010. – 2011. gada, bet 200 miljonus atrast vienā gadā nevar, tas ir pakāpenisks process. Tāpēc viņš aicina Satiksmes ministriju domāt par citiem finansējuma piesaistīšanas modeļiem, piemēram, īstenojot publiskās un privātās partnerības projektus.
Satiksmes ministrija un ceļu būvnieki arī saņēma deputātu kritiku par pārāk platiem ceļiem vai nepietiekami kvalitatīvi izbūvētām brauktuvēm.
Deputāts Naudiņš norāda, ka, piemēram, daļā no jaunā ceļa uz Valmieru atsevišķos posmos segums jau “ir viļņiem, brauc kā pa jūras viļņiem”, un “ir skaidrs, kas ar šo ceļu notiks pēc trīs gadiem”.
Tādēļ deputāti kopā ar nozares pārstāvjiem došoties apšaubīto ceļu būvniecības kontroles braucienos.