Sadaļas Sadaļas

«Daugavpils satiksmes» darbinieki nemierā ar algām, darba režīmu un komunikāciju

Daugavpils dome pēdējā mēneša laikā ir saņēmusi vairākas sūdzības un pretenzijas no pašvaldības uzņēmumā "Daugavpils satiksme" strādājošajiem. Uzņēmumā kopumā gan autobusu parkā, gan tramvaju uzņēmumā nodarbināti aptuveni 560 cilvēku. Galvenā neapmierinātība ir ar samaksu, darba režīmu, komunikāciju ar uzņēmuma vadību un nolietoto transporta parku.

"Daugavpils satiksme" darbinieki nemierā ar algām, darba režīmu un komunikācijuSilvija Smagare

Šonedēļ notika domes speciāli sasauktā uzņēmuma "Daugavpils satiksme" darbinieku sapulce, kurā vieni no pirmajiem ieradās Vija un Žans. Viņi Latvijas Radio pastāstīja par sasāpējušām problēmām, tostarp zemajām algām un novecojušo transportu.

„Mums ir daudz problēmu, bet galvenā – zemās darba algas. Ziemā autobusi ir auksti, vasarā – karsti, nav kondicionieru, tie pat rūpnieciski nav paredzēti. Bet, ja runā par algām, mēs šobrīd saņemam 4,60 eiro stundā, un tas nav augsts atalgojums,” pastāstīja Vija.

Uz vecajiem autobusiem norādīja arī Žans: „Jāpalielina arī sagatavošanās laiks pirms reisiem, mēs nevaram 15 minūtēs līdz autobusu parkam aizbraukt, kur nu vēl izbraukt uz līnijas. Mūsu “Solaris” autobusi ir 20 gadus veci, tie nodzīvo savu mūžu. Ziemā vajag vismaz pusstundu, lai autobusu iesildītu un lai durvis vērtos vaļā.”

Pirms septiņiem gadiem Daugavpils sabiedriskā transporta uzņēmumos notika reorganizācija. Gan pilsētas autobusu parks, gan "Tramvaju uzņēmums" tika apvienoti, kļūstot par AS "Daugavpils satiksme" – vienu no lielākajiem pilsētas pašvaldības uzņēmumiem. Pašlaik uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 darbinieku.

Uzņēmuma personāldaļas vadītāja Alīna Jakovļeva pauda, ka algas ir atbilstošas: „Cilvēkiem vienmēr ir tendence sūdzēties par mazu algu, mazu atalgojumu. Esat redzējuši kādu, kuru apmierina viņa alga? Ar Rīgu mēs laikam nevaram konkurēt, bet, salīdzinot ar Liepāju, mums ir daudzmaz līdzīgs atalgojums. Turklāt mēs katru gadu cenšamies paaugstināt algu tik, cik ļauj to budžets. Mums savas naudas nav, mēs esam atkarīgi no domes.”

Vēl vairākas pretenzijas, ko izteica “Daugavpils satiksmes” darbinieki – šoferis Jevgēņijs un noliktavas darbinieces Vera un Jevgēņija:

„Vēlamies gan lielākas algas, gan to, lai novērstu netaisnību ar Covid-19 situāciju. Visiem bija algas pielikumi, mums tādu nebija.”

„Kādam, kas strādāja attālināti, piemaksāja, bet mums – ne. Mēs gājām uz darbu katru dienu. Mums uz noliktavu veda rezerves daļas, mēs strādājām riska zonā.”

“Mums stundas tarifs – 3,54 eiro, bet atbildība noliktavā par rezerves daļām 100 tūkstošu eiro vērtībā. Algas mums tikai par 30 eiro lielākas nekā autobusu mazgātājiem.”

Daudz pārmetumu “Daugavpils satiksmes” vadībai Sergejam Blagoveščenskim, kuru triju gadu darbības laikā daudzi autobusu šoferi pat neesot redzējuši sejā.

Pilsētas dome iesaistījusies, lai situāciju risinātu. „Jaunā domes vadība strādā nepilnu mēnesi, tāpēc mums ir svarīgi izprast un iejaukties visos procesos. Es uzskatu, ka lielākā problēma uzņēmumā ir komunikācijas trūkums. Mēs nezinām līdz galam, kas nepieciešams darbiniekiem, kas nepieciešams vadībai. Mums nepieciešams rast daudzas atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem. Tikai pēc tam mēs pieņemsim lēmumu, kā rīkoties tālāk. Mums nav mērķa atlaist uzņēmuma vadītāju. Mūsu mērķis ir sakārtot uzņēmuma darbību un paaugstināt kvalitātes piedāvājumu,” sacīja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Vasiļjevs (Latvijas Krievu savienība).

Situāciju uzņēmumā “Daugavpils satiksme” izvērtēs domes revīzijas nodaļa,

jo atklājušās problēmas ne tikai darba līgumos, bet arī degvielas nelietderīgā izmantošanā un rezerves daļu iepirkumos.

Bet veiksmīgākai iekšējai komunikācijai uzņēmumā uz laiku iecelts jauns darbinieks – uzņēmējs Germans Rjazancevs. „Uzņēmuma galvenā problēma ir tā, ka nav kolektīvā darba līguma. Bēda slēpjas četrās arodbiedrībās, kuras nedarbojas, lai palīdzētu darbiniekiem šādu līgumu izveidot. Darbinieki uzņēmumā vairs nevēlas arī strādāt par esošo atalgojumu, un tas ir jautājums, kas prasa risinājumu. Tāpēc arī tagad ieviests jauns amats „Daugavpils satiksmē” saiknei starp domi, uzņēmuma administrāciju un darbiniekiem,” pastāstīja Rjazancevs.

AS “Daugavpils satiksme” jau drīzumā skars kārtējās pārmaiņas. 17. augustā notiks “Daugavpils satiksmes” ārkārtas akcionāru sapulce par pašvaldības uzņēmuma “Parkings D” pievienošanu “Daugavpils satiksmes” struktūrai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt